Ve své gesci má rozvoj města a informační technologie. Právě na rozvoj města klade veliký důraz, mezi jeho priority patří podpora Plavebního stupně Děčín na Labi. V děčínské politice jste nováčkem.
Jak vnímáte město Děčín – a proč jste se zde rozhodl kandidovat?
Velmi rád bych lidem v Děčíně vrátil hrdost na město, které je naprosto unikání tím, jak je krásné, kde je položené, jaké má okolí, jaké má zajímavé lidi, jakou má minulost a v zemi výjimečné tradice související s Labem. Lidé by na Děčín měli být pyšní jako v minulosti, kdy tu fungovala plavba a kdy Děčín v rámci státu plnil roli brány do Evropy pro plavbu a významnou část našeho exportu a importu. Máme tu pro ni ideální podmínky: řeku, loděnice, přístavy, průmysl. Ostatně čtyři roky působím v loděnicích, k Děčínu mám srdečný vztah. Když jsem před volbami mluvil s lidmi v Děčíně, zdaleka ne všichni sdíleli můj názor, že máme tak krásné a zajímavé město; říkají, že se tu nic neděje a že jejich děti odjíždí za prací jinam. Dostal jsem velkou chuť podílet se na tom, abychom Děčín změnili. Když přišla nabídka od pana primátora Jiřího Anděla kandidovat v Děčíně za ANO, tak mi došlo, že všechny moje aktivity, kterým jsem se dosud věnoval, do této nabídky logicky zapadají – a já ve své práci budu moci pokračovat, jen z jiné pozice. Podařilo se.
Jste velký zastáncem plavby na Labi. Jak vidíte v Děčíně její budoucnost?
V Děčíně může a musí být plavba. Samozřejmě musí fungovat v jiném mixu než v minulosti, zmíním například narůstající trend plavby hotelových lodí, ale i vzrůstající obliba rekreační plavby. Velkou výzvou pro plavbu je též potřeba nových přepravních směrů pro energetické suroviny, jako je možnost vozit benzín a naftu do terminálu ČEPRA Hněvice nebo dovoz zkapalněného plynu či vodíku. A přitom nyní hrozí, že tu třeba za pět let nebudeme mít loděnice, protože je Labe většinu roku nesplavné. Například v Ústí nad Labem nebo Valtířově již loděnice zanikly. My ty děčínské můžeme ještě zachránit. Pracoval jsem na podpoře plavby jako ředitel Ředitelství vodních cest ČR, nyní v tom budu pokračovat. V této problematice je ale třeba součinnost města, kraje a státu. Právě stát musí loděnice podpořit a říct, jaká je jeho strategie a co chce vozit po řece. A k tomu všemu je nezbytně nutné postavit Plavební stupeň Děčín.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Chválíte ODS, jak jinak
Ale jak si teda vysvětlujete, že tu uspěla nová pravicová strana nebo to o sobě aspoň říká? Nemáte dojem, že ODS v posledních letech dost změnila svůj kurz, a že je třeba, aby se zas narovnal a ODS byla tou pravicovou stranou? Nebo podle vás děláte vše dobře a jste po pokračování toho, co a jak dělá...
Další články z rubriky
9:15 Trikolora: Neděkujeme! Nevracejte se!
Reakce na veřejném facebookovém profilu strany na manuál Fialovy vlády 72 hodin
- 8:19 Zwyrtek Hamplová: Hayato Okamura by měl položit mandát
- 7:17 Dostál (Stačilo!): Pojmenujte tu stanici Tunelářská
- 6:23 Primátor Svoboda: Praha představila na Expu v Barceloně město jako živý organismus
- 4:31 Semelová (KSČM): Tentokrát šlo projednávání programu jak po másle
- 23:08 Piráti stojí pevně na straně Ukrajiny a svobody




