Řešením by mohl být povinný přechod poslaneckého mandátu
Projev na 17. schůzi Senátu 26. října 2021 k změně Ústavy České republiky
21

Projev na 17. schůzi Senátu 26. října 2021 k změně Ústavy České republiky
Projev na 17. schůzi Senátu 26. října 2021 k změně Ústavy České republiky
Líbí se mi, že jste upřímný a snad jako jediný ze strany realista. Piráti si vyskakují, i když tomu jejich volební výsle...
Dobrý den, zajímalo by mě, jak je to se zřízením vyšetřovací komise, která by prověřila kroky kanceláře prezidenta? Podl...
Komentář na facebookovém profilu k jednání o článku 66 Ústavy
Komentář na facebookovém profilu k jednání senátní komise pro Ústavu
Projev na 16. schůzi Senátu dne 9. září 2021 k návrhu změny zákona o mezinárodním právu soukromém.
Projev na 15. schůzi Senátu 18. srpna 2021 k návrhu zákona o pomoci v hmotné nouzi
Dobrý den, pokud by se jednalo o principiální zásah do Ústavy, tak bych byl zřejmě pro, aby prošlo jednání o něm referendem. Je na diskusi jestli o tom, zda mají být změny provedeny, nebo o tom, zda jsou přijaté změny akceptovatelné.Principiální změnou myslím třeba přechod na prezidentský systém, změna z republiky na monarchii, zm
Pane doktore, nemyslíte, že než dojde ke změně ústavy, by měla ústava ČR konečně po třiceti letech projít referendem, kd...
Dobrý den, nemohu odpovídat za ostatní senátorky a senátory, ale osobně si myslím, že určité změny v pravomoci prezidenta by mohly najít podporu. Mám na mysli třeba novou úpravu jmenování členů Bankovní rady ČNB, kdy dosud není nutná kontrasignace (spolupodpis) jiného ústavního činitele či návrh orgánu, jako je tomu například u soudců Ústavního sou
Myslím hlavně v otázce prezidentských pravomocí. A pokud ano, jaké změny jsou podle vás třeba? Je na místě jen nějaké up...
V Senátu proběhlo další jednání Komise pro Ústavy a parlamentní procedury, na které se senátoři zabývali doporučením Výboru pro zahraniční věci, obranu a bezpečnost prohlásit prezidenta republiky za neschopného vykonávat svůj úřad.
Vážená paní Sedláková, K návrhu části Senátu k Ústavnímu soudu jsem se nepřidal. Nesouhlasil jsem jak z důvodu procesních (tedy proto, že senátoři nemohou v této věci činit podání k Ústavnímu soudu) a jednak proto, že mi nepřijde nijak proti právním předpisům, pokud Prezident vyhlásí volby s delším časovým předstihem. A jestli voliči řeší, kd
Ve středu se sešla Stálá komise Senátu pro Ústavu ČR a parlamentní procedury, aby projednala možnosti úpravy volebních pravidel v souvislosti s nálezem Ústavního soudu.
Ústavní soud zamítl Vaši žalobu (nebo se pletu, že ji podali členové senátorský klub STAN?) na vyhlášení voleb i kvůli t...
V současnosti nemohou poslanci horní komoru přehlasovat pouze ve dvou případech: při změně Ústavy a při úpravě volebních zákonů. To se může v budoucnu změnit.
Nouzový stav ovládá Sněmovna z titulu upraveného v ústavním zákoně o bezpečnosti České republiky. Zde nemá Senát u Ústavy žádnou pravomoc. Jako senátoři ale máme možnost navrhnout Ústavnímu soudu přezkoumání právních předpisů.Tedy jak se tomu stalo v případě malých provozoven, tak jak by se tomu, předpokládám, stalo v případě, kdy by hygiena
Ze změn ústavního pořádku nepovažuji za šťastné třeba tyto dvě: Zřízení krajů, protože se domnívám, že na velikost České republiky je vhodnější dělení na okresy. Samosprávné kraje stále nejsou ani po dvaceti letech něčím, s čím by se lidé sžili. Druhou změnou, která nebyla podle mého názoru pokrokem, bylo prodloužení doby na zajištění policií
V jakém konkrétním ohledu považujete Ústavu (její změny) za špatné rozhodnutí? A budete navrhovat nějaké konkrétní změny...