Jak si Češi představují moderní komunikaci s lékařem?

20.10.2014 13:35

Pohled českých pacientů na komunikaci ve zdravotnictví se mění, začínají jí chápat jako další službu a od toho se odvíjí i představa, co by měla splňovat. Především chtějí záležitosti se svým lékařem řešit komfortně online přes internet.

 Jak si Češi představují moderní komunikaci s lékařem?
Foto:
Popisek:

Na placení složenek, nákupy nebo posílání formulářů přes internet si už čeští uživatelé zvykli, teď chtějí podobně komunikovat i s doktory. Vedle možnosti online objednání se, které již část pacientů využívá, chtějí mít např. i možnost vidět své výsledky vyšetření online nebo si přes internet zažádat o recept na dlouhodobě užívané léky nebo žádanku na vyšetření. Vyplynulo to z průzkumu, který si společnost CompuGroup Medical ČR (CGM) nechala udělat mezi českými pacienty.

Ukazuje se, že čeští uživatelé mají zájem o nové trendy. Možnost online komunikovat se svými lékaři s velkým zájmem vítají. Rádi by online komunikaci využívali v daleko větší míře, tak jako jakoukoliv jinou online službu. Lékařům se tím otevírají nové možnosti, jak zkvalitnit komunikaci se svými pacienty a zároveň zefektivnit chod své ordinace,“ říká k tomuto trendu Lenka Volfová, Head of Marketing z CompuGroup Medical. Společnost CGM vyvinula a v současnosti nabízí nejen na českém trhu unikátní řešení CGM LIFE eSERVICES, které všechny výše zmíněné online pacientské služby v sobě zahrnuje.

Podobnou změnu v přístupu pacientů k online službám ve zdravotnictví potvrzují i samotní lékaři. „Odezva od pacientů je vesměs velmi kladná. Pacienti typicky nejčastěji služby CGM LIFE eSERVICES využívají na dovolené v zahraničí, když mají přístup na internet, při konzultaci zdravotních problémů nebo při sdělování výsledků laboratorních odběrů před mimořádným vycestováním. Někteří pacienti si už zvykli a počítají s automatickým odesíláním jejich laboratorních výsledků přes tuto službu,“ popisuje své zkušenosti praktický lékař MUDr. Ambrož Homola, Ph.D.

Devět z deseti dotázaných by chtělo řešit online objednání termínu návštěvy u lékaře, objednání dlouhodobě užívaného léku, výsledky svých vyšetření, výpis ze zdravotní dokumentace nebo vyzvednutí laboratorní žádanky. Trochu opatrnější byli při možnosti online zdravotních konzultací, ale i tak se pro tuto možnost vyslovilo téměř 80 % respondentů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Redakce

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

 Podepište, že nebudete topit uhlím. A klient ČSOB se vzepřel

7:21 Podepište, že nebudete topit uhlím. A klient ČSOB se vzepřel

ČSOB se chlubí tím, že „motivuje“ své klienty k zeleným řešením a nejinak se staví také ke svým fire…