„V Beskydech střety divokých zvířat s auty nejsou nic výjimečného. Předloni tu byli sraženi dva rysové, v roce 2013 vlk, počty drobnějších živočichů, jako jsou žáby, ježci či kuny, samozřejmě neznáme. Klíčové je, aby se při stavbách nových a při rekonstrukci starších silnic na zvířata myslelo,“ vysvětluje František Jaskula z Agentury ochrany přírody a krajiny ČR, Správy CHKO Beskydy.
„Jak houstne provoz, tak počet mrtvých vyder pochopitelně narůstá. Místa střetů se průběžně vyhodnocují, tam, kde zvířata hynou opakovaně, se hledají řešení. Třeba při modernizaci D1 se zrekonstruovaly některé mostky tak, aby pod nimi vydry mohly procházet. Vydra může denně urazit až dvacet kilometrů, takže pravděpodobnost, že narazí na silnici, je opravdu vysoká. Ve spolupráci se sdružením Alka Wildlife jsme proto připravili publikaci [1], která obsahuje mapu kritických míst a popisuje, jak se dají střety vyder s auty minimalizovat,“ vysvětluje Václav Hlaváč z Agentury ochrany přírody a krajiny ČR, který se problematikou dlouhodobě zabývá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva