Až do třetího týdne v březnu bude probíhat médiální kampaň Amelie jejímž cílem je upozornit širokou veřejnost na potřeby onkologicky nemocných a jejich blízkých a služby odborné psychosociální pomoci, které Amelie již osmým rokem poskytuje.
Obrázky modré hlavičky s tulipány, které budou oslovovat veřejnost, namalovala, výtvarnice Ingrid Jamrichová, jež se zapojila do programu Návrat do zaměstnání po onkologické nemoci v rámci Amelie. Ingrid ke svému obrázku říká: „Vždy, když kreslím nějaký obrázek pro Amelii, prožívám na jedné straně hluboký smutek, protože znám tu bolest, která s nemocí souvisí. Na druhé straně ale cítím sílu, která mě fascinuje. Je to síla, která dokáže i z něčeho, co se jeví jako tragedie, vykouzlit krásu a naději.“
Amelie oslovuje ve své kampani širokou veřejnost, z praxe vyplývá, že ženy jsou k těmto otázkám přece jen o něco vnímavější. Proto by především na ně ráda apelovala. „Ženy daleko častěji než muži u sebe i v rodině rozpoznávají, kdy je potřeba vyhledat odbornou pomoc, kdy se už člověku nebo jeho rodinným příslušníkům nedostává sil, aby vše řešil sám,“ říká zakladatelka Amelie Pavla Tichá. Důkazem je i to, že služeb Center Amelie v Praze, Rakovníku, Příbrami a Olomouci využívají častěji ženy než muži.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva