„Sezona sice ještě neskončila, ale již v tuto chvíli lze odhadnout, že za letní období od května až do konce října s námi letos odletí zhruba o pět až deset procent klientů více než loni,“ říká Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria.
Za nejoblíbenější destinace označuje Šatný Bulharsko, Řecko, Turecko a Španělsko. „Nejvyšší nárůst ale zaznamenalo Řecko, když u některých řeckých ostrovů se zájem českých turistů zvýšil až o patnáct procent proti roku 2012,“ uvádí Šatný s tím, že významný nárůst zaznamenali v Alexandrii také u Turecka. Mezi další silné destinace pak patřilo již tradičně Bulharsko a dařilo se i Španělsku.
Upozorňuje ale, že do některých destinací se stále létá a bude létat i v říjnu, takže hodnocení sezóny je stále ještě spíš předběžné.
Že bude sezóna úspěšná, tomu podle něj nasvědčovaly i výborné prodeje se slevami v rámci nabídky first minute. Logicky tak zbylo méně zájezdů k prodeji na poslední chvíli.
„V tuto chvíli doprodáváme poslední místa na letní zájezdy, zároveň jsme ale odstartovali i prodej zájezdů na zimní sezonu, a to jak do exotiky, tak do lyžařských středisek,“ popisuje Šatný.
První říjnový den navíc zahájí Alexandria prodej zájezdů z katalogu Super First Minute, který jako každý rok nabídne výběr zájezdů s garancí nejnižší ceny na příští sezónu, tedy léto 2014. „Záruku nejnižší ceny poskytujeme v katalogu Super First Minute již pátým rokem a každý rok jí využívá a zájezd na úplně první chvíli kupuje více a více našich klientů,“ upozorňuje Šatný na další trend na trhu se zájezdy. Prodávat a kupovat zájezdy levněji v předstihu je tak výhodné nejen pro cestovky, ale i pro turisty. A po letošní sezoně, kdy zájezdů na poslední chvíli bylo opravdu méně, lze další posílení tohoto trendu oprávněně očekávat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva