České dráhy: Na historickou trať Vindobony vyjede Lužnice, nové přímé spojení Prahy a Vídně přes jižní Čechy

20.05.2022 7:33 | Tisková zpráva

České dráhy ve spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB obnoví přímé vlakové spojení mezi Prahou a Vídní po historické trati Františka Josefa přes Tábor. Jeden pár vlaků v pracovní dny a dva páry o víkendech propojí turistické regiony Čech a Dolních Rakous. Vlaky vyjedou s novým jízdním řádem od 11. prosince 2022.

České dráhy: Na historickou trať Vindobony vyjede Lužnice, nové přímé spojení Prahy a Vídně přes jižní Čechy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Obnovené spojení Prahy a Vídně přes Benešov u Prahy, Tábor a Třeboň nabídne nové možnosti pro turismus na obou stranách česko-rakouské hranice, sblíží obyvatele a nabídne další příležitosti pro rozvoj kontaktů mezi Čechy a Rakušany. Nové spojení není jen doprava mezi Prahou a Vídní, ale především jde o propojení regionů mezi Prahou a Českými Velenicemi na naší straně a krajů Waldviertel a Weinviertel v Rakousku,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, a prezentuje také rozsah připravovaného spojení.

„Ve spolupráci s našimi partnery v Rakousku jsme připravili jeden pár rychlíků, který bude každý den dopoledne odjíždět z Vídně do Prahy a odpoledne bude jezdit v opačném směru. Druhý pár bude jezdit o sobotách a nedělích ráno z Prahy a z Vídně se bude vracet odpoledne. Na vlaky nasadíme naše moderní klimatizované soupravy. Ve vlaku bude také bezbariérový vůz upravený pro cestování osob na vozíku nebo vozy s místy pro uložení jízdních kol a cestující budou mít k dispozici i další služby, které v našich moderních rychlících nabízíme,“ uvádí Jiří Ješeta.

Cesta mezi Prahou a Vídní po dráze Františka Josefa bude trvat něco málo přes 5 hodin. Vlaky zastaví v mnoha regionálních centrech v Česku a v Dolních Rakousích, např. v Benešově u Prahy, Olbramovicích, Táboře, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí, Třeboni, Suchdole nad Lužnicí, Majdaleně, Třeboni a Českých Velenicích. V Rakousku budou pokračovat do Gmündu (NÖ), Schwarzenau, Sigmundsherbergu a dalších míst a svou jízdu ukončí na nádraží Františka Josefa ve Vídni. Kvůli neelektrifikovanému úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi jsou na trase plánované dvě výměny lokomotiv.

Předpokládá se, že v další fázi dojde k rozšíření provozu na dva páry vlaků denně. Uvedení tohoto provozního modelu do života bude závislé například na zájmu veřejnosti o tyto spoje a na dalším rozvoji infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

22:12 DPP pořádá v sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. …