CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch

03.05.2024 16:05 | Tisková zpráva

S blížícím se začátkem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024, které proběhne od 10. do 26. května, roste počet rezervací v hromadných ubytovacích zařízeních v Česku. Aktuálně si lidé na první víkend šampionátu zamluvili v Praze už bezmála 86 % a v Ostravě 75 % tamních ubytovacích kapacit. Nárůst zájmu potvrzují i další regiony, zejména ty, které jsou nedaleko uvedených měst. Data Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism tak potvrzují, že MS v ledním hokeji, na které se chystají fanoušci ze všech koutů světa, představuje významnou příležitost pro český cestovní ruch.

CzechTourism: Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024 jako příležitost pro český cestovní ruch
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Mistrovství světa v ledním hokeji má obrovský potenciál, pokud jde o propagaci Česka v zahraničí, a to díky značnému mezinárodnímu zásahu. Dokládají to též čísla z roku 2015. Podle Českého svazu ledního hokeje (Český hokej) se jednalo o dosud nejnavštěvovanější turnaj v historii, pokud jde o celkový počet návštěvníků. Tehdy šampionát shlédlo na stadionech 741 690 lidí. V průměru každý zápas navštívilo 11 589 diváků. Rekordních počtů dosáhly také TV sledovanost s více než 1 miliardou diváků, návštěvnost fanzón s 1,2 milionem fanoušků a aktivita na sociálních sítích a oficiálních stránkách IIHF, které navštívilo 6,8 milionu uživatelů. Neméně úspěšné bylo i MS v ledním hokeji, které ČR pořádala v roce 2004, kdy jeden zápas navštívilo v průměru 9 859 fanoušků.

„Tato událost není jen o sportu, ale má také významný ekonomický dopad jak během samotného šampionátu, tak i po jeho ukončení. Na základě zkušeností z minulých let, kdy Česko bylo pořadatelskou zemí, se dá předpokládat, že situace bude obdobná a do Prahy či Ostravy dorazí fanoušci hokejových týmů napříč národnostmi. Vysoké zastoupení pak budou mít hlavně evropské destinace. CzechTourism v tomto ohledu spolupracuje s Českým hokejem a prostřednictvím kanálů MS v ledním hokeji bude prezentovat Česko jako zemi, kterou se vyplatí navštívit a která má hodně co nabídnout. Taková prezentace pomůže následně zvýšit zájem o tuzemsko i počet turistů, kteří se ho rozhodnou poznat. A platí to nejen pro hlavní město a Moravskoslezský kraj, ale i ostatní regiony,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechToursim František Reismüller.

Zahraniční návštěvníci obvykle přijíždějí na více dnů, protože „jejich“ národní tým odehraje během šampionátu několik zápasů. V návaznosti na MS v ledním hokeji roste zájem o ubytovací kapacity a další služby spojené s cestováním, včetně stravování. Šampionát je bezesporu velkou příležitostí pro místní podnikatele, kteří mohou těžit z vysoké návštěvnosti. Čím větší mezinárodní zásah a počet návštěvníků je, tím vyšší je pravděpodobnost, že to bude mít přínos pro hotely, restaurace, kavárny a další provozovny tohoto typu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Barbora Urbanová byl položen dotaz

Rozpočet

Když je podle vás rozpočet bez ambice, zajímá mě, zda ho tedy podpoříte nebo ne? Protože jestli ano, tak si podle mě slušně řečeno nevidíte do pusy nebo to hlasujete i pro věci, s kterými nesouhlasíte? Jakou má takové hlasování logiku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

37. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:20 37. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se ve 37.…