Jediný dochovaný exemplář tohoto typu trolejbusu na území ČR bude až do neděle 1. listopadu 2020 dočasně vystaven v Muzeu MHD. Fanouškové a návštěvníci si jej mohou prohlédnout nejen o víkendech, ale i ve středu odpoledne. Muzeum MHD je letos až do 2. září nově otevřeno pro veřejnost také každou středu od 13:00 do 18:00.
Trolejbus Škoda 14 TrE ev. č. 9803 byl nasazen do pravidelného provozu v americkém Daytonu 10. června 1998. Pro místní dopravní podnik RTA Dayton jezdil téměř 22 let do loňského 7. prosince, kdy poté byly poslední trolejbusy Škoda 14 TrE vyřazeny z provozu. Dayton bylo současně poslední město na americkém kontinentu, kde tato vozidla sloužila na pravidelných linkách MHD.
Trolejbus Škoda 14 TrE byla speciální verze vozidla vyvinuta v ČR a určena pro dopravní podnik v Daytonu v Ohiu v USA. Vycházela z československého trolejbusu Škoda 14 Tr, která se začala vyrábět v závodě v Ostrově nad Ohří v roce 1981. Škodě Ostrov se na začátku 90. let podařilo prosadit na trhu v USA a v roce 1994 společně s firmou AAI Baltimore založila společnost ETI Baltimore, jejímž cílem byla výroba trolejbusů Škoda 14 TrE pro města Dayton a později 14 TrSF a 15 TrSF pro San Francisco. První prototypy byly v Hunt Valley u Baltimore vyrobeny v roce 1995, celkem jich dopravní podnik v Daytonu odebral 57, dalších 277 odebralo San Francisco. V Hunt Valley probíhala pouze kompletace vozidel, Škoda Ostrov do USA dodávala hotové skelety a kontejnery s elektrickou výzbrojí a náhradními díly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva