Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu

20.01.2013 9:46

Lokomotivám Siemens Vectron se vstup do nového roku vydařil.

Lokomotivy Siemens Vectron schváleny v Německu
Foto: red
Popisek: Siemens

Německý spolkový drážní úřad vydal v prosinci 2012 rozhodnutí o schválení typu elektrických lokomotiv Vectron o výkonu 6 400 kW, s nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h, ve čtyřsystémovém i čistě střídavém provedení. Schválení v Německu má pro Vectron velký význam. V zemích evropského společenství totiž platí princip Cross Acceptance a to znamená, že udělení typového schválení v členském státě EU je výchozím předpokladem k udělení schválení v ostatních státech unie zjednodušeným způsobem. Při schvalování v dalších zemích se provádí jen zkoušky, které souvisejí s odlišnostmi místní infrastruktury vůči infrastruktuře státu, kde schválení již bylo uděleno.

Vectron v září loňského roku získal jako první lokomotiva na světě od německé instituce EBC také certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsystém kolejová vozidla (TSI HS RST) a s dalšími relevantními TSI, které se na ně vztahují. „Tento dokument je důležitý pro homologování vozidel ve všech zemích Evropské unie,“ říká Roman Kokšal, ředitel dopravní divize Siemens v České republice a dodává: „Mezi prvními zeměmi, kde bylo získáno osvědčení o schválení typu národním drážním úřadem, bylo Rumunsko, Polsko, Švédsko, nyní se připojilo Německo a máme v plánu získat schválení i pro provoz lokomotiv Vectron v České republice.“

Lokomotivy Vectron jsou vývojovým pokračováním předchozích typů Eurosprinter a Eurorunner. Zachovávají a prohlubují jejich pozitiva – vysoký výkon, vysoká produktivita, vysoká spolehlivost, nízká spotřeba energie, nízké náklady na údržbu, šetrnost k okolí a životnímu prostředí. Přitom přinášejí nové hodnoty – evropskou interopreabilitu, ve smyslu nejnovějších požadavků a předpisů EU, variabilnost a flexibilitu. Lokomotivy Vectron jsou řešeny tak, že jejich vybavení lze pružně přizpůsobit požadavkům pro jednotlivé železniční tratě, včetně různých typů jejich napájení a zabezpečení, i potřebám provozu v uvažovaném provozním nasazení v Evropě. Toto přizpůsobení (použitím či nepoužitím komponent určitého napěťového systému, zabezpečovacích zařízení a dalších doplňků) je možné učinit jak při výrobě konkrétní lokomotivy, tak i v průběhu dalších let jejího provozního používání. Základem tohoto principu je otevřenost systému, založeného na standardně definovaných rozhranních jednotlivých komponent.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

boj s dezinformacemi

Dobrý den, proč se podle vás šíří dezinformace? Není to náhodou proto, že vy politici špatně komunikujete? Ostatně na špatnou komunikaci této vlády poukazují mnozí. A jak přesně s nimi chcete bojovat? Budete odsuzovat všechny názory, které se neslučují s těmi vašemi? To totiž teď děláte. A ještě je...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Během tří dnů obsadili zájemci o prohlídku Temelína a Lipna více než tisícovku míst

16:05 ČEZ: Během tří dnů obsadili zájemci o prohlídku Temelína a Lipna více než tisícovku míst

Pouhé tři dny stačily na to, aby zájemci kompletně obsadili prohlídky Jaderné elektrárny Temelín a v…