Ministerstvo chybovalo v zakázce na výběr právníků, potvrdil soud

01.10.2011 11:57

Podle ÚOHS ministerstvo zakázku v rozporu se zákonem rozdělilo na čtyři menší, aby se vyhnulo nutnosti vyhlásit výběrové řízení. Nejvyšší správní soud dal úřadu za pravdu.

Ministerstvo chybovalo v zakázce na výběr právníků, potvrdil soud

Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil, že ministerstvo dopravy chybovalo při výběru právníků pro konzultace o privatizaci Letiště Praha a dalších otázkách. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) za to vyměřil ministerstvu pokutu 50.000 korun. Letos v lednu ji potvrdil Krajský soud v Brně. Proti jeho verdiktu podala kasační stížnost advokátní kancelář Havel&Holásek, která právní služby poskytovala. NSS stížnost v pátek zamítl, zjistila dnes ČTK z databáze rozhodnutí.

Ministerstvo se brání

Obsah kasační stížnosti ani rozhodnutí NSS není zatím známý. Soud zveřejnil na úřední desce jen stručný výrok Na vypracování a zveřejnění písemného odůvodnění má jeden měsíc.

Podle ÚOHS ministerstvo zakázku v rozporu se zákonem rozdělilo na čtyři menší, aby se vyhnulo nutnosti vyhlásit výběrové řízení. Krajský soud v lednu potvrdil, že právní služby spolu souvisely, a tak měly tvořit jednu zakázku. Kdyby prý soud připustil takový přístup k výběru právních služeb, došlo by k "atomizaci" zakázek na jednotlivé dílčí případy a úkony, řekl tehdy soudce Petr Šebek.

Zástupce kanceláře Havel&Holásek Aleš Roztočil v lednu u krajského soudu tvrdil, že antimonopolní úřad dospěl k nesprávným závěrům. Podle něj ve skutečnosti šlo o několik oddělených právních služeb.

Předej letiště se nakonec neuskutečnil

Na právní poradenství v souvislosti s plánovanou privatizací letiště uzavřelo ministerstvo v roce 2005 několik samostatných smluv s odměnami v řádu statisíců korun. V součtu však služby překročily dvoumilionovou hranici pro vyhlášení výběrového řízení. Podle ÚOHS tyto smlouvy na sebe navazují jak časově, tak i věcně, mají dokonce prakticky totožné preambule.

Prodej pražského letiště s očekávaným výnosem kolem 100 miliard korun se nakonec neuskutečnil. Poslanecká sněmovna loni prosadila zákon, podle kterého má letiště zůstat ve vlastnictví státu. Vláda poté schválila plán spojení letiště a skupiny Českých aerolinií do nově vznikajícího Českého aeroholdingu. Jedním z hlavních cílů propojení jsou provozní a finanční úspory. Všechny součásti Českého aeroholdingu budou nicméně obchodně samostatné. Fúzi musí ještě schválit antimonopolní úřad.

Související:

Letiště Praha, ČSA a České dráhy bude propouštět

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

4:44 Jejda, pirátské špinavé prádlo. „Řežou se mezi sebou.“ V Praze problém až u soudu

Prozradil pirátský poradce Petr Beneš z pražského magistrátu citlivé informace protistraně, s níž se…