Ve Spojených státech existuje celá řada soukromých médií. Ale i za velkou louží mají média, která bychom z českého pohledu mohli popsat jako veřejnoprávní.
Jednak jde o National Public Radio, často pouze zkratkou NPR, což je americká nezisková mediální organizace založená v roce 1970 rozhodnutím Kongresu, podle kterého nahradila předchozí National Educational Radio Network. Kromě veřejných zdrojů je financována také z darů posluchačů.
Vedle toho jde o Public Broadcasting Service (PBS), což je americký veřejnoprávní výrobce a distributor televizních programů. Je to nezisková organizace a nejvýznamnější výrobce vzdělávacích televizních programů ve Spojených státech, pro děti i dospělé.
V administrativním příkazu prezidenta je na prvním místě zdůrazněno, že Američané od roku 1967 ze zákona podporují veřejnoprávní média, ale o více než 50 let později je situace úplně jiná a podpora veřejnoprávních médií z daní všech Američanů deformuje mediální sektor. Sektor, který je mnohem rozmanitější, než byl v roce 1967.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák