Britský skandál s reklamou na kečup. Černoši zuří

09.10.2024 17:10 | Monitoring

Ve Velké Británii vyvolala reklama společnosti Heinz, zobrazující černošskou rodinu v londýnském metru, vlnu kritiky na sociálních médiích. Uživatelé ji obvinili z propagace stereotypů a vymazání černošských otců. Autor Guardianu Nels Abbey a další kritici poukázali na nedostatek rozmanitosti a rodinné reprezentace. Společnost Heinz se následně omluvila a uznala, že reklama nezohlednila všechny aspekty rodinných struktur. Na sítích se však objevila i myšlenka, že otec nevěsty zkrátka jen pořídil danou fotografii.

Britský skandál s reklamou na kečup. Černoši zuří
Foto: Repro: X
Popisek: Reklama na kečup Heinz, Velká Británie

Reklama společnosti Heinz, která zobrazovala černošskou rodinu v londýnských stanicích metra, vyvolala na sociálních médiích silnou kritiku. Kritici tvrdili, že reklama propaguje stereotypy a vymazává přítomnost černošských otců.

V reklamě byla zobrazená černošská nevěsta, jak si užívá těstoviny, sedící vedle bělocha, pravděpodobně ženicha, zatímco na billboardu byli zřejmě zobrazeni ženichovi bílí rodiče a starší černoška, pravděpodobně nevěstina matka. Otec na svatbě nebyl přítomen.

Na sociálních sítích se již několik let šíří narativ, že černošští otcové jsou méně zapojeni do života svých dětí. Podle amerického think-tanku Pew Research Centrer biologičtí otcové černé pleti mají mnohem menší pravděpodobnost, že budou ženatí s matkou svých dětí, než biologičtí otcové bílé pleti. V této situaci se nachází 36 % černochů, zatímco u bělochů je to 59 %, uvedl v minulosti think-tank na základě průzkumu z let 2006–2008.

Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí (Center for Disease Control and Prevention, CDC) však v roce 2013 zveřejnila studii, z níž vyplývá, že černošští otcové jsou v porovnání s jinými rasami více zapojeni do výchovy svých dětí. 

Nels Abbey, autor a přispěvatel informačního serveru The Guardian, se na sociální síti X vyjádřil k tomu, že černošské dívky mají také tatínky, čímž kritizoval reklamní kampaň za její nedostatek rozmanitosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Alena Kratochvílová

Mgr. Ondřej Lochman, PhD. byl položen dotaz

Kde máte nějakou jistotu, že se teď ODS bude chovat jinak?

Tvrdíte, že požadujete, aby byl váš náměstek na ministerstvu spravedlnosti o všem informován. Jak toho ale budete chtít v praxi dosáhnout, když teď byl evidentně obcházen? Jaké záruky máte nebo budete požadovat, že se dostanete ke všem informacím?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Tak, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseŠiroko , 09.10.2024 19:17:26
Tak to je opravdu skandál! Fujky, fujky. A to navíc není zdaleka všechno v téhle rasistické reklamě. Nevěsta má například na sobě bílé šaty, což je jasně podprahové sdělení, že bílí rasisti chtějí z černošky udělat bělošku. Že chtějí zakrýt její černou kůži. A naopak ženich má na sobě černé šaty, což je zase jasně podprahové sdělení, že si jakože navléká na sebe černou kůži jako symbol lovecké trofeje. Tak takhle ne! Co takhle na protest zase někde rabovat?

|  13 |  0

Další články z rubriky

Bruselská internacionála, vmetl Macinka Výbornému. Ten narazil s autem

22:11 Bruselská internacionála, vmetl Macinka Výbornému. Ten narazil s autem

Hosty pořadu Za pět minut dvanáct na TV Nova byli předseda KDU-ČSL Marek Výborný a předseda Motorist…