Reklama společnosti Heinz, která zobrazovala černošskou rodinu v londýnských stanicích metra, vyvolala na sociálních médiích silnou kritiku. Kritici tvrdili, že reklama propaguje stereotypy a vymazává přítomnost černošských otců.
V reklamě byla zobrazená černošská nevěsta, jak si užívá těstoviny, sedící vedle bělocha, pravděpodobně ženicha, zatímco na billboardu byli zřejmě zobrazeni ženichovi bílí rodiče a starší černoška, pravděpodobně nevěstina matka. Otec na svatbě nebyl přítomen.
Na sociálních sítích se již několik let šíří narativ, že černošští otcové jsou méně zapojeni do života svých dětí. Podle amerického think-tanku Pew Research Centrer biologičtí otcové černé pleti mají mnohem menší pravděpodobnost, že budou ženatí s matkou svých dětí, než biologičtí otcové bílé pleti. V této situaci se nachází 36 % černochů, zatímco u bělochů je to 59 %, uvedl v minulosti think-tank na základě průzkumu z let 2006–2008.
Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí (Center for Disease Control and Prevention, CDC) však v roce 2013 zveřejnila studii, z níž vyplývá, že černošští otcové jsou v porovnání s jinými rasami více zapojeni do výchovy svých dětí.
Nels Abbey, autor a přispěvatel informačního serveru The Guardian, se na sociální síti X vyjádřil k tomu, že černošské dívky mají také tatínky, čímž kritizoval reklamní kampaň za její nedostatek rozmanitosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Kratochvílová