Já můžu vyzvat k rezignaci Zemana. Za tohle všechno... Hřib se neudržel v Rozhlasu

09.09.2021 19:13

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) obhajoval špatnou dopravní situaci v Praze. Podle něj se jedná o opravy, které jsou nutné, protože se odkládaly posledních deset let. Slova prezidenta Miloše Zemana, aby odstoupil, bere Hřib jako součást volební kampaně. „Prezident by takto mohl vyzvat k rezignaci ministra Havlíčka, protože D1 je permanentně rozbitá,“ vzkázal Hřib Zemanovi s tím, že i proto letěl prezident nedávno do Brna letadlem.

Já můžu vyzvat k rezignaci Zemana. Za tohle všechno... Hřib se neudržel v Rozhlasu
Foto: Reprofoto: Televizní noviny
Popisek: Pražský primátor Zdeněk Hřib.

Hřib nechápe, proč se Zeman k pražské dopravě vyjadřuje, když prý Pražany dlouhodobě ignoruje. „Mě trochu překvapilo to vyjádření Miloše Zemana, protože co si pamatuju, tak za poslední roky neprojevil Zeman o Prahu vůbec žádný zájem a Praze se na svých výjezdech vždy vyhýbal. Takže já to vnímám jako zapojení Zemana do předvolební kampaně a budu zvědavý, jestli si to Andrej Babiš vykáže do financování kampaně,“ prohlásil Hřib v rozhovoru pro Radiožurnál.

„Já bych mohl také vyzvat Zemana k rezignaci, protože byl neschopný dodat lidem naději v době koronaviru nebo protože dlouhodobě hájí zájmy cizích mocností. Nebo by prezident takto mohl vyzvat k rezignaci ministra Havlíčka, protože D1 je permanentně rozbitá a proto ostatně Zeman letěl do Brna letadlem,“ dodal Hřib.

Ing. Miloš Zeman

  • BPP
  • První přímo zvolený prezident ČR
  • prezident České republiky

Opravy jsou podle něj nutným zlem, protože většina opravovaných míst byla v havarijním stavu. „My jsme převzali Prahu ve velmi špatném stavu, byla tady spadlá trojská lávka, byl tady dluh 30 miliard na investicích do infrastruktury. Takže bez těch oprav se to nedá dělat,“ vysvětloval primátor.

Anketa

Mají Piráti kvalitní program pro seniory?

3%
95%
hlasovalo: 13029 lidí
Hřib odmítá kritiku, že tolik oprav najednou měl provádět v době lockdownu. „My jsme opravovali i v době koronavirové krize, ale protože byl nižší provoz, tak to málokdo zaznamenal. My se nemůžeme v těch opravách vejít jen do těch dvou prázdninových měsíců. Problémem je to, že těch aut je tady stále více, za posledních deset let stoupl počet aut o třetinu,“ hájil plánování oprav Hřib s tím, že opravy jsou pečlivě plánovány a koordinovány, aby se zároveň řešily inženýrské sítě a třeba oprava kolejí.

Hřib zkritizoval také premiéra Babiše, který prý Pražany strašil nákazou koronavirem v MHD. „Mnoho lidí přestalo jezdit MHD, protože je lidé jako Babiš strašili koronavirem. Já sám třeba jezdím MHD a koronavirus jsem nechytil, protože když dodržujete opatření, je to bezpečné a MHD jezdí spolehlivě a načas,“ vyzývá Hřib lidi, aby využili veřejnou dopravu.

Současnou kritiku vnímá Hřib jen jako volební téma. „Je to jen volební téma, ale kdybychom před volbami nikdy neopravovali, tak to neopravíme nikdy, protože každý rok jsou nějaké volby. Dříve se na ty opravy kašlalo a velká část z nich jsou akutní, protože ten stav byl naprosto neúnosný. V některých ulicích už nemohly ani jezdit autobusy, protože by si zničily podvozek a oprava těch silnic se odkládala třeba 8 let,“ vysvětluje primátor.

Hřib také odmítl názory, že propaguje MHD jako součást ekologické agitky. „Já sice jezdím metrem do práce, ale pochopitelně auto vlastním, mám tři děti a auto využívám i k převozům, po městě i mimo město. Takže není pravda, že bychom jednostranně protežovali jen MHD, věnujeme se silnicím, pěším cestám, chodníkům,“ dušuje se Hřib.

Velkým důvodem současných oprav je podle něj plánovaná oprava Barrandovského mostu, která začne příští rok. „Musíme proto mít opravené a připravené ty objízdné trasy. Nechceme dopustit, aby ten most spadl, jako konstrukčně podobný most v Itálii,“ prohlásil Hřib.

S obyvateli Prahy o dopravě dle svých slov hojně diskutuje. „Moje číslo je veřejné a lidé mi mohou napsat nebo zavolat, stejně jako poslat mail nebo dojít na zastupitelstvo. Ti lidé se objevují, diskutují i o té dopravě. Dostal jsme několik dobrých, ale samozřejmě i špatných vzkazů, ale vždy se snažím s těmi lidmi diskutovat. Ta situace je v Praze špatná dlouhodobě a ti lidé to chápou,“ řekl Hřib.

Jako další překážku správného rozvoje infrastruktury pak Hřib označil časté střídání lidí na magistrátu. „Postavit v Praze nějaký most, to je na mnoho let a Prahu dlouhodobě sráží střídání politiků na magistrátu, protože tyhle velké věci vyžadují dlouhodobou přípravu a trvá to, než se potom postaví, a to se za jedno volební období stihnout nedá,“ dodal primátor.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

Předpokládané složení nové vlády:

předseda vlády: Petr Fiala (ODS), ministr vnitra: Vít Rakušan (STAN), ministr pro místní rozvoj a digitalizaci: Ivan Bartoš (Piráti), ministr zemědělství: Zdeněk Nekula (KDU-ČSL), ministr financí: Zbyněk Stanjura (ODS), ministr zdravotnictví: Vlastimil Válek (TOP09), ministr školství: Petr Gazdík (STAN), ministr práce a sociálních věcí: Marian Jurečka (KDU-ČSL), ministryně obrany: Jana Černochová (ODS), ministr spravedlnosti: Pavel Blažek (ODS), ministr průmyslu a obchodu: Jozef Sikela (BPP), ministr dopravy: Martin Kupka (ODS), ministr zahraničí: Jan Lipavský (Piráti), ministr životního prostředí: Anna Hubáčková (BPP), ministr kultury: Martin Baxa (ODS), ministr pro evropské záležitosti: Mikuláš Bek (BPP), ministr pro legislativu: Michal Šalomoun (BPP), ministryně pro vědu a výzkum: Helena Langšádlová (TOP09).

reklama

autor: jma

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Federalizace EU? I lidovci jsou z německého nápadu zděšeni. Ministr Bek nevylučuje diskusi

10:44 Federalizace EU? I lidovci jsou z německého nápadu zděšeni. Ministr Bek nevylučuje diskusi

Mnozí čeští politici zaujímají odmítavý postoj k úmyslu rodící se vlády budoucího německého kancléře…