Miroslav Kuželka: Bude očekávaným milníkem rozvoje elektromobility v ČR rok 2018?

31.07.2018 11:39 | Zprávy
autor: PV

Elektromobilita v ČR do roku 2015 tak trochu přešlapovala na místě a hledala sama sebe. Hodně se o ní mluvilo na různých přednáškách, konferencích, vytvářely se různé strategie a koncepce. Vše se ovšem pohybovalo více v teoretické rovině než v praxi, „na ulici“.

Miroslav Kuželka: Bude očekávaným milníkem rozvoje elektromobility v ČR rok 2018?
Foto: ABB
Popisek: Miroslav Kuželka

Pár rychlodobíjecích stanic se sice postavilo, ale do reálné elektromobility to mělo zatím daleko. Bylo jasné, že nastal čas, aby do hry vstoupily silné energetické společnosti s konkrétními propracovanými projekty a stát se svou koncepcí a finanční podporou. Jde totiž o zvládnutí sofistikovaných moderních technologií v krátkém čase, koncepci v dlouhodobém horizontu, topologické plánování sítě v rámci celé ČR, roaming mezi operátory dobíjecích služeb a v neposlední řadě i o úpravu související legislativy.

V roce 2016 své projekty odstartovaly společnosti ČEZ a E.ON. Od této doby můžeme již mluvit o skutečném rozvoji elektromobility v ČR. V té době byl již k dispozici na MPO také schválený národní akční plán čisté mobility, který se stal základním kamenem a který se nadále rozvíjí, jak přicházejí požadavky na nové služby a technologie. V letošním roce vyhlásilo Ministerstvo dopravy první dotační výzvu projektu na výstavbu národní dobíjecí sítě. Celý projekt v horizontu několika let zajistí dalších cca 500 rychlodobíjecích stanic na území ČR. Také město Praha přišlo s vlastním projektem 59 rychlodobíjecích stanic na území hlavního města.

Občas se na různých webových portálech dočteme negativní komentáře, které kritizují stát a energetické společnosti za pomalost v oblasti rozvoje elektromobility a nabízejí tzv. „rychlá a levná řešení“. Tyto komentáře dle mého názoru vycházejí z „neznalosti„ celé problematiky, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Z mého pohledu se stát, tedy zmíněná ministerstva, a energetické společnosti zhostily tohoto úkolu velmi profesionálně a první výsledky jsou již vidět. Desítky plně funkčních stanic s dobrou topologií rozmístění, jasná koncepce a významná finanční podpora projektů ze strany státu jsou toho důkazem. Např. zmíněný dotační program OPD2 z dílny MD ČR je bez nadsázky bezprecedentně největší v celé EU a věřím, že posune elektromobilitu v ČR během několika málo let na úroveň těch nejvyspělejších zemí. Já osobně se na projekt OPD2 dívám s velkým respektem. Se stejným respektem se budu dívat i na operátory, kteří jednotlivé výzvy získají a zrealizují, budou to pro ně velmi náročné projekty, a to ve všech směrech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Tomio Okamura byl položen dotaz

EU

Kritizujete EU neustále, oprávněně, ale proč jste slevili z vašeho požadavku na referendum o vystoupení? Nebo bude? A můžete jinak, když budete ve vládě zabránit tomu, aby nám EU zdražovala život?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Rakušan prokazatelně lhal“. Děsivé vzpomínky na střelbu na fakultě

16:42 „Rakušan prokazatelně lhal“. Děsivé vzpomínky na střelbu na fakultě

Spolek Věci zásadní v komentáři pro ParlamentníListy.cz připomíná dva roky od tragické střelby na FF…