V první řadě má z námořních sil USA zmizet 12 rychlých plavidel třídy Spearhead. „Všech 12 aktuálně aktivních rychlých plavidel třídy Spearhead. Tyto lodě jsou militarizované rychlé katamaránové trajekty a z velké části určené pro použití rychle se pohybujících jednotek a vybavení uvnitř daného válečného dění. Třída je zjevně perfektně fungující trajekt z přístavu do přístavu, ale naprosto nevhodný pro různá obojživelná válečná schémata, do kterých se ji námořní síly pokoušely zapojit, a pro které – abych byl spravedlivý – nebyl navržen,“ popisuje analytik Tyler Weaver.
Jaký bude výsledek? Americké síly ztratí možnost rychlého přesunu pěchoty z bodu A do bodu B. „Výsledkem toho je, že americká armáda ztratí dostatečnou kapacitu vysokorychlostní námořní přepravy s mělkým ponorem, aby mohla přesunout brigádu najednou z bodu A do bodu B,“ napsal analytik.
Podle něho to naznačuje, že armáda USA zbavuje priority ochranu pobaltských zemí a Finska a že upřednostňuje obranu jihozápadního Pacifiku. A varuje, že přesuny pěchoty se ztíží. „Přesuny námořních jednotek se nyní budou muset spoléhat na mnohem konvenčnější obojživelnou lodní dopravu, která bude vyplýtvána na trajekty nebo na vysoce zranitelnou obchodní dopravu,“ ukazuje úskalí zrušení plavidel třídy Spearhead. Weaver připomíná, že všech 12 těchto plavidel dokáže přepravit naráz 7200 tun nákladu a 3700 příslušníků pěchoty.
Dalším plavidlem určeným ke zrušení jsou Expeditionary Support Bases. To jsou, zmiňuje analytik, v podstatě ropné tankery přeměněné na námořní základny. Proč dojde k jejich vyřazení? Jsou pomalé, obrovské a mají malou obrannou výzbroj. „Zřejmým důvodem je to, že námořnictvo spočítalo čísla a dospělo k závěru, že tyto lodě – které jsou pomalé, obrovské a mají malou obrannou výzbroj – by byly proti Húsíům jako kachny, nemluvě o prvotřídním nepříteli.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera