Nestačí přetřít logo. Jaroslav Poláček k riskantní sázce SPOLU na novou image

27.03.2025 18:00 | Komentář

Volební manažer, architekt volebních úspěchů TOP 09 a zakladatel agentury PRodukujeme Jaroslav Poláček v komentáři pro ParlamentníListy.cz hodnotí razantní změnu vizuálů koalice Spolu. „Barvy koalice SPOLU se zásadně mění. Výraznou změnu identity obvykle dělá značka, když je v krizi, tedy když má vážný problém,“ píše Poláček a klade otázku, jestli koalice stihne lidem nový vizuál vtlouct do hlavy.

Nestačí přetřít logo. Jaroslav Poláček k riskantní sázce SPOLU na novou image
Foto: Facebook P. Fialy
Popisek: Koalice SPOLU zahajuje kampaň

O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není. 

Proč firmy mění značku?

Že agresivní svítivé barvy poutají pozornost ví každý, kdo šel kolem vývěsky s plakáty. Výrazná barva pomáhá tomu, aby si člověk vůbec všiml nějakého sdělení. Platí to nejen na plakátovacích plochách, ale i na sociálních sítích, obecně všude, kde je víc různých sdělení pohromadě.

Barvy koalice SPOLU se zásadně mění. Výraznou změnu identity obvykle dělá značka, když je v krizi, tedy když má vážný problém. Příkladů je celá řada: Philip Morris (výrobce cigaret) je dnes Altria. Facebook se změnil na Metu a tak dále. V tomto případě se SPOLU navíc zbavila odkazu na barvy stran, které ji tvoří. Jenže to nestačí. Změna loga je výrazem změny. Pokud samotná změna v přístupu či nabídce není přítomna, samotná výměna barev nestačí. A to není jediné riziko.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: .

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

Budete prověřovat všechny, kdo nebudou s vámi za jedno?

Co Vám říká nezávislost? Nebo vy v ní v tomto státě nevěříte? Viz to, že si chcete posvítit na ty, co prověřují kampaně, Okamura si zas chtěl posvítit na šéfa policie…

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lavina kvůli odchodu Kuby z ODS. Kdo jde za ním? Účet pro Fialu

17:11 Lavina kvůli odchodu Kuby z ODS. Kdo jde za ním? Účet pro Fialu

Jihočeský hejtman Martin Kuba opouští ODS a oznámil vznik nového politického hnutí, což okamžitě vyv…