Přijel Babiš, přijel Okamura! Víme, na co kašlal Nečas, knížeti to prý selhalo a ti dva na to sázejí

10.12.2013 16:43 | Zprávy

POLITOLOGOVÉ Měsíc a půl po volbách nepolevují zástupci hnutí ANO v kampani a neustále vyrážejí do regionů či komunikují na sociálních sítích, aby své sympatizanty udrželi stále ve varu. Liší se tak od zavedených stran, jimž kritici vyčítali, že je voliči zajímají pouze jednou za čtyři roky. Ve prospěch Babiše a spol. hovoří nejen finanční možnosti, ale i neokoukanost nového politického subjektu.

Přijel Babiš, přijel Okamura! Víme, na co kašlal Nečas, knížeti to prý selhalo a ti dva na to sázejí
Foto: Daniela Černá
Popisek: Andrej Babiš při besedě s občany v ostravském Domu kultury

S něčím u nás nevídaným se půldruhého měsíce po volbách setkáváme u hnutí ANO, jemuž chyběla necelá dvě procenta k tomu, aby v konkurenci zavedených stran dostalo nejvyšší počet hlasů. Jeho zástupci nadále vyrážejí do regionů, komunikují na sociálních sítích i přicházejí s novými billboardy. Marketingoví odborníci i mediální poradci hnutí ANO to vysvětlují tím, že politická strana je značka, která stojí spoustu peněz, a tak je třeba kampaň vést dál, aby lidé zůstávali ve varu.

Podle politologa Lukáše Jelínka se kampaň vedená po celé volební období stává trendem. „Ve Spojených státech to takhle funguje celkem běžně a i v západní Evropě už na tuto zvyklost začíná přistupovat řada stran. To, že se na to u nás soustředí pan Babiš jako představitel nového hnutí, souvisí s tím, že jde o klasickou volební stranu, která není opřena o nějakou silnou osvědčenou základnu a silné regionální organizace,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Lukáš Jelínek z Masarykovy demokratické akademie.

Podezření, zda hnutí ANO nepomýšlí na zkrácení stávajícího mandátu

Andrej Babiš a jeho spolupracovníci však trvalou volební kampaň budou muset vzít za jiný konec, než to udělali od voleb. „Podstatou té permanentní kampaně není to, že budou voličům pořád jen slibovat a opakovat to, co jim říkali před volbami, ani to, že se jich budou ptát, jak mají postupovat. Tou je, aby politici vysvětlovali své kroky, proč a v čem ustoupili, proč přijali ten který koaliční kompromis a jakým směrem se vyvíjí jejich názor na jednotlivé segmenty společnosti, politiky a ekonomiky,“ vysvětluje Lukáš Jelínek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jiří Hroník

Ing. Miloš Zeman byl položen dotaz

Vy současnému prezidentovi vyčítáte, že dělá klukovské vzdoroakce?

A co jste tedy dělal vy, když jste byl prezident? Vždyť vy jste do jmenování vlády a jednotlivých ministrů zasahoval mnohem víc. A proč? Podle mě za tím byly jen vaše osobní důvody, což je podle mě horší. Takže proč myslíte, že teď můžete moralizovat někoho jiného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Minulý rok to byl průšvih. ČT chystá novou vánoční pohádku

20:30 Minulý rok to byl průšvih. ČT chystá novou vánoční pohádku

Česká televize připravila další štědrovečerní pohádku. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, jenže…