Teprve to začne, budou obcházet voliče. Bartoš to jednoduché mít nebude, říká muž, který Pirátům vyhrál volby minule

13.08.2021 22:12 | Zprávy

Do sněmovních voleb zbývají necelé dva měsíce, a tak není divu, že politici častěji vyrážejí do ulic, veřejný prostor se plní billboardy a internet politickými bannery. Vyjasnilo se také to, kdo se střetne v čele kandidátek v jednotlivých krajích. Je potřeba za každým krokem strany nebo hnutí vidět promyšlený marketing? O tom hovořil mimo jiné v Českém rozhlase Plus marketingový expert Jakub Horák.

Teprve to začne, budou obcházet voliče. Bartoš to jednoduché mít nebude, říká muž, který Pirátům vyhrál volby minule
Foto: YouTube
Popisek: Jakub Horák hostem Českého rozhlasu Plus

Před předchozími sněmovními volbami před čtyřmi lety pracoval pro Piráty, v současné době však nepracuje na žádné předvolební kampani. „Vzal jsem si volno, protože v září startujeme obnovu velké ankety Český slavík, a tudíž nechci být spojován s žádnou stranou,“ podotkl Horák. 

Úvodem pak Horák zhodnotil všechny předvolební kampaně stran a hnutí. Začal vládním hnutím ANO Andreje Babiše. „Zaujalo mě to, jak všechna média naskočila na tu zprávu, tweet, Andreje Babiše: Zítra řeknu pravdu. On tím uvedl druhý den svoji knihu, nebo propagační brožuru, ale fascinovalo mě množství debat, jak všichni psali: On řekne pravdu. Nebo nějakou jinou pravdu. Že vlastně naběhli na tento výrok, který pouze byl parafrází toho slavného výroku: Zítra něco koupím, kdy koupil Mafru asi před osmi lety. Takže mě zaujalo, jak stále ta média naběhávají na jeho marketing, naskakují na něj – a velice dobře mu to potom funguje,“ sdělil Horák. Kniha má podle něj dva účely.

„Máme respekt ke každému, kdo vydává knihy. Takže už informace, že Andrej Babiš dal dohromady knihu, nechci říkat napsal, protože i v případě minulé knihy přiznal, že ji vlastně nepsal. Takže když se ukáže, že někdo pod svým jménem vydal knihu, která má 240 stránek, tak stále to vypadá, že vlastně nad věcmi hodně hluboko přemýšlí. A pak v té knize jsou různé kapitoly, které se týkají budoucnosti země, jak by měla vypadat, a z těch potom různí novináři mohou citovat, může se to probírat na sociálních sítích, čili vlastně získáváte tím zájem veřejnosti, zájem publika,“ podotkl Horák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: vef

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Volby

Mohu mít osobní otázku, koho budete volit vy? Přijde mi, že až moc chválíte opozici, která má ale sama máslo na hlavě, třeba ANO, které bylo u vlády docela dlouho a taky nám životní podmínky moc nezlepšili. Navíc je to pořád to stejné. Politici před volbami slibují a po volbách je vše jinak. Má tak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesor Keller: Tlučhuba Fiala a alibismus, jako forma vlády. Dost nebezpečné

13:11 Profesor Keller: Tlučhuba Fiala a alibismus, jako forma vlády. Dost nebezpečné

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Alibikracie. Tak se jmenuje další z komentářů sociologa a filozofa Jana Kelle…