Věřím, že je prostor dobrat se jiného řešení, uvedl Kupka k „ministrovi“, kterého nechce Zeman

23.11.2021 20:42 | Zprávy

Dvacet minut Radiožurnálu se tentokrát neslo v duchu dopravních témat. Hostem byl místopředseda ODS a kandidát na ministra dopravy Martin Kupka. Došlo jak na témata priorit nové vlády, tak na reakci na hlavu státu nejmenovat jednoho kandidáta z navrženého kabinetu, ale také na tzv. Green Deal či dopravní výstavbu.

Věřím, že je prostor dobrat se jiného řešení, uvedl Kupka k „ministrovi“, kterého nechce Zeman
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Kupka za ODS

Kupka v pořadu hovořil o nutnosti uspíšit dopravní stavby. Otázka od moderátora ale zněla, jakým způsobem chce k tomu dospět. Podle něj je důležité sladit projekční přípravy s dalšími sítěmi. „Vydat se do jednotlivých míst, kde se u budoucí trasy bojuje, a najít co nejlepší technické řešení. Přesvědčit, že ta stavba opravdu důležitá je,“ vysvětlil s tím, že je potřeba přesvědčovat občany, aby nekladli odpor. Zdůraznil tak takové technické řešení, které do života lidí zasáhne co nejméně. Aby to do budoucna neměnilo jejich životní zvyky.

Došlo také na témata výstavby a provozu části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou PPP, jedná se o první výstavbu tohoto typu v Česku. PPP předpokládá financování staveb ze strany soukromých investorů, kteří zároveň budou silnici po její dostavbě po určitou dobu provozovat. Budoucí ministr dopravy s tímto systémem souhlasí. „Budu se snažit o to, abychom dokázali zapojit i soukromé finanční prostředky za férových podmínek,“ sdělil s tím, že v okamžiku, kdy stát nemá finanční možnosti, je to vhodná alternativa. Za první krok pak považuje analýzu D4, následně lze hovořit o možnostech rozšíření na železniční stavby.

Zastavil se také u dosavadní koncepce, která je podle něj dlouhodobě připravovaná. Není špatná koncepce, důležité podle něj budou vysokorychlostní trasy a uvolnění přetížených železničních koridorů. Vysokorychlostní trasy tak znamenají, jak na železnice dostat více dopravy. „Do budoucna bych byl rád, aby se jednalo i o náklad,“ dodal. Podle něj je také důležité, aby situace na železnicích byla co nejbezpečnější a přesně analyzovaná místa, kde „nás tlačí bota“. Jednou z věcí, která by podle něj pomohla, je přehledný nástroj pro řidiče, ve kterém mohou sami upozorňovat na chyby na komunikacích, tak aby tyto nástroje měli i strojvedoucí. „Spolupráce je velice důležitá,“ řekl a zdůraznil, že se ani nejedná o finančně nákladnou záležitost.  

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: sla

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Uráželi jste lidi. Oni měli pravdu. Teď se omluvte.“ Turek zúčtoval s Lipavským

13:30 „Uráželi jste lidi. Oni měli pravdu. Teď se omluvte.“ Turek zúčtoval s Lipavským

V nedělní Partii Terezie Tománkové se střetli ministr zahraničí Jan Lipavský (nestr. za ODS) a europ…