Ivo Strejček: Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř

23.08.2022 15:33 | Komentář

V roce 2005, za ministrování hrobařky českého vzdělávací systému Petry Buzkové, spatřily světlo světa tzv. rámcové vzdělávací programy. Definitivně byl tehdy opuštěn údajně starý, rigidní, moderní době neodpovídající systém tzv. jednotných osnov. Bylyrozbity struktura a řád, rozmělnil se obsah vzdělání. Výsledkem nemohlo a nemůže být nic jiného, než setrvalý trend snižování úrovně znalostí českých žáků a studentů.

Ivo Strejček: Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ivo Strejček

Nikdy ale není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Jak informuje server novinky.cz,spustily ministerstvo školství ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (organizací, kterou MŠMT zřizuje) vzdělávací „perestrojku“ a přistoupily k další „nutné“ revizi rámcových vzdělávacích programů. Kdo si však myslíme, že sepo „revizi“ bude učit více matematiky, fyziky nebo češtiny, pak chyba lávky! „Reforma klade důraz na občanské vzdělávání, etickou výchovu, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení“, hlásá ministerstvo a slibuje školám „větší míru nezávislosti“. Vzhůru k pologramotnosti!

Co si máme konkrétně představit pod onou „revizí“ a dalším rozvojem občanského vzdělávání a etické výchovy na základních a středních školách v rozhovoru pro Český rozhlas předvedla Petra Svoboda – intuitivní terapeutka, transformační průvodkyně, komunitní komunikátorka a podcastovádůvěrnice Národního pedagogického institutu – zdepředstavena jako autorka a moderátorka podcastového pořadu pro školy „Nová generace. O vztazích, sexualitě a genderu ve škole“. Tento pořad má již několik dílů a je distribuován do základních a středních škol s cílem „učit sexuální nauku moderně, odpovědně a efektivně“. Důvěrnice Svoboda odmítá „staromódní“ přístup „omezující se jen na výuku o pohlavních orgánech“, když „dnešní děti se chtějí ptát na orgasmus“. Schvaluje Prague Pride, ve kterém vidí „žádoucí revoltu mladé generace proti zastaralým konvencím svých rodičů“ a tvrdí, že mladí mají na takovou revoluci právo. Napadá mě: co kdybychom bez náhrady rozpustili onen Národní pedagogický institut, který za peníze daňových poplatníků umožňuje lidem jako je Petra Svobodadále rozvracet už beztak rozvrácené české školství?Třeba by nám za to někdo i poděkoval.

Do třetice ke školství. Potkal jsme se před pár dny s bývalým kolegou, který výborně, nadšeně a mezi studenty oblíbeně vyučoval český jazyk a historii na jedné ze středních škol v mém městě. Radostně mi hlásil, že letos odešel do penze. A hned dodal: „Já jsem vlastně rád. Už se to nedá vydržet. To, že mi z výuky vyškrtli Přemyslovce, stejně jsem si je nějak učil, ale hůř jsou na tom vyučující fyziky – těm vyškrtli celou výuku páky“. Ani se mi nechce žertovat, že se sice studenti s klasickou newtonovskou fyzikou už asi nesetkají, zato s Petrou Svoboda a jí podobným si alespoň „moderně, odpovědně a efektivně“ popovídají o sexu. Jenom ta budoucnost strojírenství a stavebnictví na tom sexu úplně nestojí!

Převzato z webových stránek Institutu Václava Klause

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Bezbrannost oběti

9:39 Zdeněk Jemelík: Bezbrannost oběti

Zhruba od poloviny roku 2022 až donedávna se ve veřejném prostoru přemílalo vyprávění podnikatele Pa…