Miroslav Kulhavý: Proč se muslimové ještě nikdy nepřihlásili ke své počáteční historii?

04.03.2019 20:33

Reaguji na článek zde na PL z 1.3.2019, v němž je rozhovor redakce Deníku N se sedmi českými muslimkami, které nosí šátek. Ty se svěřily, že situace v Česku je stále horší, setkávají se s nadávkami i útoky. Lidé jim například jejich hidžáby chtějí strhnout nebo na ně plivnou.

Miroslav Kulhavý: Proč se muslimové ještě nikdy nepřihlásili ke své počáteční historii?
Foto: Archiv
Popisek: Modlící se muslimové v mešitě

I bez těch všech teroristických útoků v Evropě je zřejmé (a historie to potvrzuje), že islám je ideologie, která neurčuje jen povinnosti jedince vůči sobě při uplatňování víry, ale také úkoly vůči společnosti a z nich vyplývá, že muslim musí usilovat o světskou moc;  proto ne náboženství, ale násilí podporující ideologie.

Šátek na hlavě neohrožuje společnost jako takovou, ale je to symbol, znak víry - ideologie, tedy propagace něčeho, co je v rozporu se zákony a tradicemi ČR. Pro ty méně chápavé, je to stejné jako kdybych měl nášivku hákového kříže; ten také nikoho přímo neohrožuje, ale je to symbol něčeho zrůdného a proto zakázaného.  A v této souvislosti je potřeba připomenout, že islám ve své rozpínavé historii má na triku mnohem více mrtvých a zotročených, než způsobil německý nacismus. Ani dvě světové války ten počet zdaleka nevyrovnají. Zde je pravděpodobně odpověď na otázku z titulku.

A je stále nutné mít na paměti, že historie vražedného rozpínání se děla podle naprosto stejných not, které jsou v nezměněné podobě platné dodnes. Proč by to mělo být dnes jiné, když sám Mohamed určil směr a způsob. Není potřeba se dohadovat o slovíčka v různých překladech, jak to činí muslim, kterého si vážím pro jeho pojetí islámu v evropských zemích a pro jeho kritický hlas do vlastních řad, m.j. i proti šátkům.Tento muslim, znalý staroarabštiny, polemizuje s kritickými články vůči islámu, v nichž bylo použito veršů z Koránu dle Hrbkova překladu z r. 1972, o němž tvrdí, že je nepřesný. Ale již za života Mohameda se verše, ať už ústně nebo sporadicky písemně, překládaly do jazyků, které se užívaly na nově zabraných územích. Proto i odvolávka na to, že Korán se v původním jazyku až zpěvně přednášel (ší) a jen tak dává plný smysl, je pochybná.

Když tehdy, ještě za života Mohameda, byl Korán návodem k násilné islamizaci celé Arábie a následovníci v tom pokračovali s ještě větší silou, až se ocitli u bran Indie a na druhé straně ve třetině Francie při zabrání severu Afriky, není pochyb o tom, k čemu jsou tímto originálním textem muslimové vybízeni. Vždyť poslední přání Mohameda znělo jednoznačně: „Vyčistěte“ celý arabský poloostrov od všech nemuslimů. V tomto „čistění“ Mohamedovi následovníci pokračovali až k výše zmíněným hranicím s pozdější snahou ovládnout celý Balkán. To, že se polemicky řeší různé překlady a výklady, je nepodstatné.

Tedy vrátíme-li se k šátkům, lze jen konstatovat, že se nikdo se šátkem na hlavě nenarodil a při sání z prsu a v několika letech následujících o šátku nebylo ani vidu ani slechu. Je zřejmé, že až následnou výchovou (v ostřejší terminologii – vymýváním mozku) v duchu islámu došlo na šátek. Jeden z hlavních důvodů se udává urytí ženské krásy před dotěrnými pohledy cizích mužů. Jak je to zástupné zdůvodnění můžeme zaregistrovat, kdy ošátkované jsou již malé holky, které do dívčí krásy mají ještě daleko.

Zde je na místě připomenout, že pokrývka hlavy a vůbec zahalování bylo v arabských končinách již v předislámské době jako  ryze účelová praxe při ochraně před písečnými bouřemi a také před sluncem. Pro názornost: užívání šátku v evropských podmínkách bez písečných bouří je stejné jako když má cyklista překonat Himaláje a táhne sebou celou cyklistickou výbavu na vrchol Mont Everestu! Muslimka v Evropě se šátkem na hlavě překonává ty Himaláje každý den!

Několik slov k vlastním stížnostem, se kterými muslimky operovali. Je nepřijatelné, aby docházelo až k fyzickému napadání třeba v podobě strhávání šátků z hlavy, ale i k zmíněnému cílenému plivání. Rovněž škála různých vulgarit není na místě; to vše může působit spíše kontraproduktivně, neb dotyčné se mohou cítit jako mučednice. Na hraně slušnosti je oslovení bez vyžádaného souhlasu, ale tu hranu lze překročit drobnou poznámkou, protože právě samotný šátek je ze strany muslimek výzvou k odpovědi, tedy ke slušné reakci.

V Koránu o šátku není ani zmínka a teprve později po smrti Mohameda „vylepšovači“ islámských pravidel udělali ze šátku povinnost s nádavkem (krajově) dalšího zahalení; ve finále od hlavy až k patě, nejlépe v černém včetně obličeje. A kdo to vymyslel? No samozřejmě MUŽI! Kdyby byly ženy od počátku alespoň formálně v rovnocenném postavení a ne na druhé koleji, věřím, že by se proti mnohdy nesmyslnému zahalování bránili.

V každém případě je nevyvratitelné, že ty původní „noty“ jsou nezpochybnitelné, neb u nich až do posledního písmenka stál sám Mohamed a byl to právě on, kdo dle nich v praxi násilí povýšil na „legální“ vyjednávací prvek a nástroj k šíření islámu. V demokracii tyto metody nemají místo a proto i celý islám nemá místo v celé demokratické Evropě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

11:34 Jiří Paroubek: Lhali nám před lety, nebo nám lžou dnes?

Ti, kteří ovládají náš svět, a tím i naše životy, spoléhají na krátkost a nedokonalost naší paměti. …