Pavel Foltán: Jak Macek trefil Macka aneb Mackův auto-vlastenec

21.01.2022 13:12 | Komentář

Ve své čtvrteční glose na Parlamentních listech glosátor Macek zaglosoval toto - cit.: "Volkswagen a Toyota investují do aut na baterky dohromady 170 miliard dolarů. Tolik zpráva. A nyní záludná otázka: investovali by tu ohromnou sumu i tehdy, kdyby nepočítali se státními dotacemi na elektroauta, tedy následným nedobrovolným vytáhnutím těch peněz z kapes daňových poplatníků?"

Pavel Foltán: Jak Macek trefil Macka aneb Mackův auto-vlastenec
Foto: archiv
Popisek: Pavel Foltán

I při vědomí a respektu toho, že ne všichni glosátoři jsou vše-odborníci na všechno je nutno konstatovat několik známých faktů a skutečností - tak například: V tuzemácku stát už od počátku (a je tomu už drahně let, kdy tady Toyota začala prodávat první hybridní auto) neposkytuje zákazníkům a provozovatelům žádnou úlevu, např. cenovou, nebo daňovou, ani jinou. (Což by ex-politik tehdejší vládní ODS a opět i nynější vládní ODS pravděpodobně už z té letité politické zkušenosti mohl a měl vědět - čili předpokládejme, že to ví.) Čili ta japonská Toyota (už dávno před tím VW a celou tou další dnešní plejádou těch dalších značek) šla do toho průzkumu trhu nejen v těch hybridech zcela za vlastní peníze a v ČR to de facto dotovala za ten stát a dělá to dodnes. Tenhle stát se totiž v ničem pozitivně nezměnil.

Mackově glose v tom punktu jakoby ušla i známá skutečnost, že tou žábou na prameni je Prusela s tou její restriktivní a šikanózní politikou proti spalovací klasice v motorizaci aut - čili je to právě Prusela, kdo dává zumbefél zničující limity na dovoz klasických aut do jí poddaných kolonií v EU a kdo dává priglpatentní pokuty právě za ty dovozy právě těch normálních aut v počtech nad ony šikanózní limity EU. Proto většina světových dovozců (takže i Japonců) buď EU radši už vyškrtla ze sféry zájmů svých dovozů, (jako např. značka Nissan, zčásti teď už i Subaru, aj.), anebo hledá kompromisní cesty, jako např. právě ta Mackem v té jeho glose šmahem "osočená" Toyota.

Jak zřejmě glosátor Macek ví, tak hentá oná Prusela ty svoje limity nastavila tak nějak podobně, jako ty tzv. "emisní povolenky" - no a taxe s tím taky tak podobně kšeftuje. A tak se to taky tak nějak podobně zkouší obcházet. Vtipnější vyhrává. Takže např. pár těch vtipnějších automobilek - včetně zn. Toyota - se vyhýbá těm pokutám za dovoz klasických aut s klasickým spalovacím motorem tím, že splní ty extrémní limity EU a doveze na trh v EU (čili včetně ČR a okolí) povinně navelené počty hybridních aut a elektro-aut. A pak sem (tedy i do ČR pochopitelně) tedy může dovézt právě i ta auta, co tady normální lidi chtějí - tedy normální auta se spalovacím motorem. A taky pár bonbónků pro fajnšmekry a nadšence, jako je třeba loni velmi úspěšná Toyota Yaris GR (za půl roku se jí v ČR prodalo několik set kusů, ačkoli cena základní verze byla přes milion Kč) a letos k nám Toyota doveze špičkovou inovaci předchozího hitu GT 86 - čili skvěle inovovaný sporťák GR 86 - asi poslední normální sporťák pro normální lidi, co se v EU a hlavně v ČR dostane na trh. A pak už definitivně – commedia finita.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Leynová

Vzhledem k tomu, že Leynová byla demokraticky zvolena většinou, myslíte, že když by skončila, že by byl zvolen někdo jiný, kdo by šel proti ní? Co když bude zvolen ještě někdo horší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Příčovy a příč(ov)inné souvislosti?

22:30 Pavel Foltán: Příčovy a příč(ov)inné souvislosti?

Několik let jsem jezdil hrát na zámek Příčovy tradičně v rámci letní akce demokratů a vlastenců. Vžd…