I při vědomí a respektu toho, že ne všichni glosátoři jsou vše-odborníci na všechno je nutno konstatovat několik známých faktů a skutečností - tak například: V tuzemácku stát už od počátku (a je tomu už drahně let, kdy tady Toyota začala prodávat první hybridní auto) neposkytuje zákazníkům a provozovatelům žádnou úlevu, např. cenovou, nebo daňovou, ani jinou. (Což by ex-politik tehdejší vládní ODS a opět i nynější vládní ODS pravděpodobně už z té letité politické zkušenosti mohl a měl vědět - čili předpokládejme, že to ví.) Čili ta japonská Toyota (už dávno před tím VW a celou tou další dnešní plejádou těch dalších značek) šla do toho průzkumu trhu nejen v těch hybridech zcela za vlastní peníze a v ČR to de facto dotovala za ten stát a dělá to dodnes. Tenhle stát se totiž v ničem pozitivně nezměnil.
Mackově glose v tom punktu jakoby ušla i známá skutečnost, že tou žábou na prameni je Prusela s tou její restriktivní a šikanózní politikou proti spalovací klasice v motorizaci aut - čili je to právě Prusela, kdo dává zumbefél zničující limity na dovoz klasických aut do jí poddaných kolonií v EU a kdo dává priglpatentní pokuty právě za ty dovozy právě těch normálních aut v počtech nad ony šikanózní limity EU. Proto většina světových dovozců (takže i Japonců) buď EU radši už vyškrtla ze sféry zájmů svých dovozů, (jako např. značka Nissan, zčásti teď už i Subaru, aj.), anebo hledá kompromisní cesty, jako např. právě ta Mackem v té jeho glose šmahem "osočená" Toyota.
Jak zřejmě glosátor Macek ví, tak hentá oná Prusela ty svoje limity nastavila tak nějak podobně, jako ty tzv. "emisní povolenky" - no a taxe s tím taky tak podobně kšeftuje. A tak se to taky tak nějak podobně zkouší obcházet. Vtipnější vyhrává. Takže např. pár těch vtipnějších automobilek - včetně zn. Toyota - se vyhýbá těm pokutám za dovoz klasických aut s klasickým spalovacím motorem tím, že splní ty extrémní limity EU a doveze na trh v EU (čili včetně ČR a okolí) povinně navelené počty hybridních aut a elektro-aut. A pak sem (tedy i do ČR pochopitelně) tedy může dovézt právě i ta auta, co tady normální lidi chtějí - tedy normální auta se spalovacím motorem. A taky pár bonbónků pro fajnšmekry a nadšence, jako je třeba loni velmi úspěšná Toyota Yaris GR (za půl roku se jí v ČR prodalo několik set kusů, ačkoli cena základní verze byla přes milion Kč) a letos k nám Toyota doveze špičkovou inovaci předchozího hitu GT 86 - čili skvěle inovovaný sporťák GR 86 - asi poslední normální sporťák pro normální lidi, co se v EU a hlavně v ČR dostane na trh. A pak už definitivně – commedia finita.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Macek , glosy , automobilový průmysl , elektromobilita , Folzán
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…