Skutečnost, že si premiér něco někam napíše neznamená nic. Vzpomeňme, že Babiš chtěl s Prahou udělat dohodu o výstavbě „úřednické oblasti“ a k tomu Hřib prohlásil, že „Úřednická čtvrť v Praze není dobrý nápad“. (1) Je nepochybné, že takový výrok představuje kritiku plánu premiéra. Po jakékoliv kritice si politici málokdy padají kolem krku.
Horší je ale fakt, že primátor Hřib přiznává, že se sice zahájí přípravné práce na výstavbě metra trasy D, ale finančně výstavba celé trasy plně kryta není. Připomeneme, že náklady na výstavbu trasy metra D jsou očekávány ve výši 57 miliard korun. (2)
Logicky se objevují otázky, jak si to tedy dnešní pražští radní vlastně naplánovali. Pozemky nutné pro výstavbu metra D stále ještě nejsou dořešeny a peníze na samotnou stavbu také ne? Vždyť jenom průzkumné práce spolknou téměř 1,3 miliardy. Praha vynaloží tyto peníze bez toho, že by měla jistotu, jak se stavba bude dále vyvíjet? Plán, že se cestující novým metrem svezou už v roce 2027 se, zdá se, ocitl poněkud na vodě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV