Není zde nebezpečí, že nynější generace, které se někdy říká „generace nároku“, je zvyklá vše dostat, aniž by se přičinila o vytvoření hodnot a statků? Nemá být přímá úměra a vyváženost mezi právy na jedné straně a povinnostmi a odpovědností na straně druhé?
Má. Ale nebyl bych tak radikální. Mnoho studentů vysokých, ale i středních škol si navyklo chodit na brigády nebo při studiu přímo pracovat. Nevidím to tak zle. Současný průser není v mladé generaci – je v těch rozumbradech, co dokonale zničili fungující vzdělávací systém. Devadesátá léta – to byl Divoký západ. Mohli jste všechno. Metro zaplavili mormoni a svědci Jehovovi a školy lidi z PAU, Kritického myšlení a podobných uskupení. Jejich militantní, totalitní rétorika uštvala řadu kvalitních učitelů a napáchala mnoho zla. Dnes podobnou roli plní například EDUin.
Není pak logické, že obrovsky stoupá nezaměstnanost mladých? V jižních státech Evropy je přes 50 procent. U nás roste na úroveň přes dvacet procent...
To má i řadu jiných příčin: ekonomických, sociologických, technologických. Všechno bych na školu neházel. Těch 20 procent nezaměstnaných bychom měli – jen jinak kvalifikačně rozložených. Ale byli by tu.
Poslanec TOP 09 František Laudát varoval, že nezaměstnanost mladých vede k jejich radikalizaci, nebudou mít pracovní návyky a to pak vede k tomu, že budou na sociálních dávkách a mít revoluční tendence... Navíc, když nebudou pracovat, kdo pak ufinancuje stárnoucí populaci a přibývající důchodce? Jak může dlouho fungovat obrácená pyramida pracujících dole a přibývajících nepracujících a konzumujících?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík