Svoboda kráčí ruku v ruce se slušností. Senátní kandidát Novotný chce lidem hlavně zjednodušit život
17.08.2016 15:16 | Zprávy
ROZHOVOR „Ve své profesi se mi daří přinést do pojímání zažitých pravidel nové myšlenky a pohledy, mající ve finále pozitivní vliv na kvalitu života uživatelů. Tyto principy chci aplikovat i v legislativní praxi. Pro své voliče chci přinést více osobní svobody do života při vědomí toho, že tato ‚volnost‘ ruku v ruce kráčí s větší osobní odpovědností, slušností a úrovní vzájemné komunikace,“ říká kandidát do Senátu v Pardubicích Petr Novotný.
Foto:
Archiv PN
Popisek: Petr Novotný, kandidát v senátním obvodu Pardubice
reklama
V říjnových volbách kandidujete do Senátu. Čím chcete být v případě zvolení konkrétně užitečný senátnímu obvodu, kde kandidujete?
Senát vnímám daleko víc jako nástroj k řízení celostátní politiky, proto svoje poslání neomezuji jen na přínosy jednomu obvodu, ale celé společnosti. Ve své profesi se mi daří přinést do pojímání zažitých pravidel nové myšlenky a pohledy, mající ve finále pozitivní vliv na kvalitu života uživatelů. Tyto principy chci aplikovat i v legislativní praxi. Pro své voliče (a nejen pro ně) chci přinést více osobní svobody do života při vědomí toho, že tato „volnost“ ruku v ruce kráčí s větší osobní odpovědností, slušností a úrovní vzájemné komunikace.
Jak byste ohodnotil dopravní infrastrukturu Pardubického kraje?
Silniční infrastruktura ve správě Pardubického kraje je díky nadstandardní práci jejího správce, Krajské správy a údržby silnic Pardubického kraje, v dobré kondici a postupně se dostává na úroveň, která je na těchto silnicích obvyklá v Evropě. Vysoce odborným přístupem, důsledným využíváním zdrojů, nalézáním dodatečných financí (např. inovační programy podporované SFDI) a sledováním kvality odvedených prací se daří odstranit „dluhy“ v kvalitě silniční infrastruktury, které vznikly podfinancováním a nedostatečnou údržbou nejen před rokem 1989, ale i v posledním desetiletí 20. století, kdy se společnost a stát „rozkoukávaly“ v novém společenském, ekonomickém a politickém systému a priority byly v jiných oblastech, než je dopravní infrastruktura.
Co se týče silnic I. třídy a dálnic, ty jsou ve správě státu. To, že není dokončena síť dálnic na území České republiky, je výsledkem neefektivního fungování našeho politického systému a legislativních pravidel. Vývoj kvality dopravní infrastruktury velmi negativně ovlivnila nestabilita postu ministra dopravy v letech 2006–2014 a jejich necitlivé zásahy do koncepce výstavby a údržby silnic vyššího řádu a s tím spojené personální změny a bobtnání ministerstva dopravy a změny na pozici ředitele ŘSD. Z vývoje posledních dvou let v této oblasti plyne, že ke zlepšení legislativních i koncepčních podmínek došlo, a tak nejen v Pardubickém kraji se zvýšení kvality silnic I. třídy projevuje v nově postavených stavbách (úseky silnic a křižovatky), tak i zvýšeným počtem uzavírek teď v letních měsících. Co se týká v oblasti dopravní infrastruktury železnice, ta má pro zlepšení dopravní situace na Pardubicku obrovský potenciál, především ve středně a dlouhodobém horizontu. Špičkový moderní dopravní systém (vědomě používám termín systém, protože železnice tak, jak je chápána laickou veřejností, je věcí minulého století), založený na bázi kolejové dopravy, je schopen převzít významnou část objemu přepravní práce a zvýšit kvalitu života obyvatel. Fungujícím příkladem je Švýcarsko. A není souhrou náhod, že jde o stát s velmi jednoduchým politickým systémem a dlouhodobě stabilním vývojem společnosti.
Myslíte, že viníkem toho, proč lidé odchází za lepším na západ je EU? Podle mě jsou na vině tyto vlády a hlavně ti, co tu vládli před rokem 89. A z čeho vychází teze, že bysme byli bez EU bohatší, a poslední, na co se chci na základě toho vašeho článku zeptat je ta kritika dovozu zboží. Nemáte opět...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.