Liberečanům vadí málo krytých zastávek a nedostatek stojanů na kola

13.05.2017 19:11

Málo krytých zastávek, drahé jízdné za krátkou cestu, nebo nedostatek a neprovázanost cyklostezek či chybějící stojany na kola. To nejvíce vadí Liberečanům na současné veřejné a cyklistické dopravě v Liberci a Jablonci nad Nisou.

Liberečanům vadí málo krytých zastávek a nedostatek stojanů na kola
Foto: liberecky-kraj.cz
Popisek: Liberec

O svůj názor se přišli podělit na první setkání zpracovatelů Plánu udržitelné městské mobility s občany, které se k tomuto tématu uskutečnilo v úterý 18. dubna na liberecké radnici. Lidé přednesli své názory nejen ve formě stížností na to, co nefunguje, ale také vyjádřili přání, co by bylo dobré pro spokojenost cestujících a cyklistů ve městech udělat.

Liberečané na projednání projevili zájem spravedlivější ceny za cestování hromadnou dopravou, jednodušší nákup jízdenek, posílení tramvajových vozů večer a o víkendu a nově vybudovanou tramvajovou trať do Rochlice. Pro bezpečnější ježdění na kole by občanům stačilo, kdyby město postupně budovalo to, co je již naplánováno, a kola bylo kde zaparkovat.

V úterý 5. května se také již podruhé sešly pracovní skupiny odborníků na veřejnou a cyklistickou dopravu a zdůraznili, že především je potřeba změnit přístup vedení obou měst k plánování dopravy, pokud mají být cestující a cyklisté spokojenější.

Všechny poznatky poslouží k vytvoření prvních dvou fází Plánu udržitelné městské mobility (pro veřejnou a cyklistickou dopravu) území Liberec –Jablonec nad Nisou, který se zaměřuje na veřejnou a cyklistickou dopravu a Liberci i Jablonci nad Nisou umožní čerpat dotace z evropských investičních fondů na vybrané dopravní projekty. Město Liberec má sice zpracovanou strategii rozvoje 2014 - 2020 a pořizuje nový územní plán, stále však chybí dopravní politika, podle které se bude rozvíjet doprava. Cílem plánu udržitelné městské mobility je lepší život ve městě díky dostupnější, atraktivnější a šetrnější dopravě vůči životnímu prostředí.

„Obě statutární města mají problémy s hustou automobilovou dopravou a nedostatkem parkovacích míst, a tak hledají životaschopná řešení. Klademe si proto otázky, proč lidé nejezdí po městě více na kole, nebo proč nevolí k přepravě po městě prostředky hromadné dopravy“, řekl náměstek primátora pro ekonomiku, strategický rozvoj a dotace Jan Korytář.

Veškeré informace o plánu udržitelné mobility, výsledky dopravního průzkumu, dotazníky a kontakty naleznete na www.chytrenacestu.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

22:09 Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

Ve všech dětských pískovištích v Kroměříži i místních částech byl v těchto dnech vyměněn písek. Odvo…