Litoměřice: Městský úřad chystá v oblasti služeb řadu novinek

02.02.2021 20:27

Městský úřad v Litoměřicích (MěÚ) se s ohledem na nouzový stav ještě více zaměřil na zkvalitňování online služeb. Nepolevuje také v rozvíjení svých priorit, kterými jsou zejména komunikace s občany, inovační management a udržitelný rozvoj.

Litoměřice: Městský úřad chystá v oblasti služeb řadu novinek
Foto: litomerice.cz
Popisek: Litoměřice

Letos plánuje MěÚ implementovat Portál úředníka a Portál občana. Jedná se o bránu k elektronickým službám sloužícím pro důvěrnou komunikaci mezi dvěma stranami (v tomto případě mezi občanem a úřadem). „Zde si budou moci občané vyřídit online z pohodlí svého domova celou řadu agend, mimo jiné například i poplatky. Chystáme se jej propojit do celostátního Portálu občana,“ upřesňuje tajemník městského úřadu Milan Čigáš.

Úřad se v tomto roce rovněž zaměří na komunikaci s veřejností prostřednictvím projektu „Společenská odpovědnost CSR“ (Corporate Social Responsibility), s cílem zapojení občanů do rozhodování. MěÚ dále plánuje aktivní účast v projektech DofE (Mezinárodní cena vévody z Edinburghu) a Charty diverzity, jejímž cílem je aktivní přístup úřadu v personální oblasti.

Anketa

Kauza ,,vlekař": Schvalujete jednání majitele (spuštěného) vleku v Čenkovicích, který napadl štáb TV Nova?

37%
63%
hlasovalo: 12618 lidí

V období nouzového stavu se osvědčil systém „eRaZ“ (elektronická rada a zastupitelstvo). Portál pro radu a zastupitelstvo umožňuje intuitivní přípravu materiálů, snadné zpřístupnění podkladů pro radní a zastupitele, jednoduchou tvorbu výstupů atp. MěÚ se chystá tento systém ještě více rozšířit. Kompletní výstupy (včetně komisí rady města a výborů) by následně byly k dispozici na webu města v jednotném formátu.

Vedení plánuje rozšířit i pracoviště matriky. Občan se sem bude moci, stejně jako na pracoviště občanských průkazů a cestovních dokladů, předem elektronicky objednat. „Stále myslíme také na bezbariérovost úřadu. Z toho důvodu přesuneme hlavní pokladnu městského úřadu z Pekařské ulice do budovy na Mírovém náměstí,“ uvedl tajemník Čigáš.

Město myslí i na partnery. V koronakrizí zatížené době uvedlo do života „Vzdělávací Portál online Litoměřice“. Určen je příspěvkovým a neziskovým organizacím působícím ve městě a dobrovolníkům. Na online vzdělávání radnice spolupracuje se společností Rentel.

Vybraní pracovníci MěÚ pomáhali při podzimní epidemické vlně Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje (KHS) s trasováním osob, které přišly do styku s osobou pozitivní na COVID-19. Provizorní call centrum město spustilo v listopadu loňského roku v budově odboru dopravy a silničního hospodářství v Topolčianské ulici.

Městský úřad v době nouzového stavu v souvislosti s onemocněním COVID-19 pracoval a nadále bude pracovat nad rámec vládou stanovených opatření. „Vykonávali jsme veškerou agendu i v době, kdy sousední úřady měly některé odbory z důvodu epidemie uzavřené. Lidé chodili právě k nám. Pevně doufám, že společně vše zvládneme a tato složitá doba brzy pomine,“ shrnul tajemník Milan Čigáš.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

22:28 Turnov: Ovce na dvoře i prevence šikany

Experti na školství vyrazili za inspirací do holandských škol. Třicet osm zástupců škol z celého Čes…