Pardubice: Modernizace letiště může pokračovat

17.03.2011 18:47

Pozastavené výběrové řízení na firmu, která zmodernizuje a rozšíří civilní část pardubického letiště, může pokračovat. V pondělí se na tom shodla drtivá většina sedmičlenného představenstva společnosti East Bohemian Airport (EBA), která provoz civilního letiště zajišťuje.

Pardubice: Modernizace letiště může pokračovat

V příštím týdnu hodnotící komise otevře obálky s nabídkami pěti firem, které postoupily do druhého kola výběrového řízení a vybere z nich tu nejlepší. Po schválení vítěze představenstvem mohou práce na modernizaci začít.

„Vše je prakticky připraveno, takže pokud se nevyskytnou žádné další komplikace, práce by mohly začít do konce dubna, hotovo by mělo být v polovině příštího roku. Pardubice se tak posunou zase o kousek blíž ke svému cíli, mít moderní mezinárodní letiště odpovídající potřebám letecké dopravy 21. století," řekl náměstek primátorky a předseda představenstva společnosti Jindřich Tauber.

Společnost EBA připravuje modernizaci a rozšíření technického zázemí civilní části letiště nákladem zhruba 280 milionů korun. Usiluje přitom o dotaci z Evropské unie ve výši zhruba 214 milionů korun. V roce 2010 vybrala ve výběrovém řízení advokátní kancelář, která organizuje potřebné veřejné soutěže tak, aby byly v souladu se zákonem a nebylo ohroženo čerpání evropských dotací. V prvním kole výběrového řízení na dodavatele stavby se přihlásilo 16 firem, losem z nich bylo losem vybráno pět do dalšího kola. Zúžení počtu uchazečů však napadl třetinový spoluvlastník EBA - Pardubický kraj. Požádal o stanovisko Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a výběrové řízení bylo počátkem letošního roku, ještě před otevřením obálek s jednotlivými nabídkami, pozastaveno.

„Nyní přišlo stanovisko antimonopolního úřadu který jednak potvrzuje, že jsme byli oprávněni počet zájemců omezit, tedy že výběrové řízení probíhá v souladu se zákonem. Naopak možnost, že by byli k podání nabídky dodatečně vyzváni i další zájemci, kteří v prvním kole nebyli vybráni, by podle ÚOHS mohlo být hodnoceno jako neodpovídající podmínkám zadání," dodal náměstek Tauber.

Proto představenstvo EBA, poté co se seznámilo se stanoviskem antimonopolního úřadu, argumenty zástupců Pardubického kraje i s názory vedení společnosti, rozhodlo o tom, že výběrové řízení a tím i modernizace letiště, může pokračovat.

Pardubické letiště je v provozu od roku od roku 1995. Od roku 2002 bylo stoprocentním vlastníkem společnosti EBA město Pardubice, o pět let později se stal třetinovým akcionářem Pardubický kraj. Od roku 2008 má pardubické mezinárodní letiště statut letiště na vnější hranici schengenského prostoru. Jako jedno z pěti mezinárodních letišť ČR může tedy přijímat a vypravovat letadla létající mimo hranice schengenského prostoru. Rekordního výkonu dosáhlo pardubické letiště v roce 2007, kdy odbavilo více než 1500 letadel s téměř 94.000 cestujícími. Po prudkém poklesu v roce 2009 zájem o jeho služby opět stoupá. V loňském roce odbavilo 1236 letadel a přes 62.000 cestujících.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pardubickykraj.cz

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Charitativní projekt DEKA pro Hospic sv. Lazara vrcholí

7:37 Plzeň: Charitativní projekt DEKA pro Hospic sv. Lazara vrcholí

V sobotu 18. května na cyklostezce mezi Městem Touškovem a Kozolupy vyvrcholí projekt DEKA pro Hospi…