Nedávné zavedení trolejbusové dopravy do oblasti Zlína-Kostelce a Zlína-Štípy přináší obyvatelům této části města nejen pravidelnější a kratší intervaly mezi jednotlivými spoji MHD, ale rovněž významné snížení ekologické zátěže. Většina autobusů na původních linkách 34, 35 a 36 byla nahrazena trolejbusy, které zde mimo trakční vedení využívají elektrickou energii z baterií. Trolejbusy – na rozdíl od autobusů – nevypouštějí do ovzduší žádné plynné emise a výrazně nižší je také hladina hluku, který je s jejich průjezdem spojen.
„Nahrazením autobusů s naftovými motory bateriovými trolejbusy ušetříme ročně asi 168 tisíc kilometrů ujetých se spalovacími motory. Do Kostelce a Štípy jezdily převážně kloubové autobusy se spotřebou kolem 50 litrů nafty na sto kilometrů. Jejich nahrazením bateriovými trolejbusy se ročně uspoří zhruba 84 tisíc litrů nafty, což by v okolí těchto autobusových linek znamenalo vypuštění cca 1 262 kilogramů plynných emisí za rok. Plynné emise v místě jízdy trolejbusů jsou naproti tomu nulové,“ shrnul ekologický přínos zavedení trolejbusové dopravy do severovýchodní části Zlína ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň. Lidé, kteří bydlí podél trasy linek MHD a zejména v blízkosti jejích zastávek, rozeznají také rozdíl mezi hlukovou zátěží, která byla spojena s autobusovou dopravou, a mnohem nižší hladinou hlučnosti elektricky poháněných trolejbusů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV