Každé z ramen má délku více než 48 metrů a celá stavba nahradí stávající shybku z roku 1940. Stavba si nevyžádá omezení pro automobilovou dopravu, pro cyklisty je navržena objízdná trasa Štruncovými sady. Dokončení se předpokládá letos v říjnu.
„Realizace byla naplánována na letní měsíce kvůli vhodným klimatickým podmínkám a na období sucha tak, aby byl zachován minimální průtok vody a zároveň nebyla překročena maximální stanovená hodnota průtoku vody v korytě,“ uvedl technický ředitel vodárny Radovan Škarban. Vše probíhá ve spolupráci s Povodím Vltavy.
Před zahájením samotného výkopu je nutné zajistit přesměrování vody mimo pracovní prostor, čímž se umožní suché a bezpečné prostředí pro stavební práce. Řeka se v podstatě přepůlí, přičemž se voda svede nejprve do jedné poloviny a později zase do druhé. V prostoru se vykope rýha, do které bude položeno potrubí v ocelové chráničce. Dno výkopu je přibližně dva metry pod stávajícím dnem řeky. Potrubí se předem smontuje a pomocí jeřábu se položí do výkopu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV