Hroza (TOP 09): U protipovodňových opatření nesmíme usnout na vavřínech

29.09.2023 18:09 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy rozhodla o zahájení zadávacího řízení k veřejné zakázce, nazvané Protipovodňová opatření na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0001 Staré Město, Josefov. Jedná se o navýšení bezpečnostní rezervy mobilního hrazení o 30 centimetrů a také o další rozšíření protipovodňových opatření, která chrání centrum města před velkou vodou.

Hroza (TOP 09): U protipovodňových opatření nesmíme usnout na vavřínech
Foto: TOP 09
Popisek: Michal Hroza

„Odsouhlasili jsme velmi důležitý projekt, jež výrazně pomůže komplexnímu systému protipovodňových opatření v Praze. Konkrétně se jedná o kompletní modernizaci a rozšíření stávajícího mobilního hrazeni´ v úseku od Masarykova nábřeží po Dvořákovo nábřeží. Zároveň dojde ke zvýšení bezpečnostní rezervy o 30 cm. U protipovodňových opatření nesmíme usnout na vavřínech a je třeba v modernizaci i rozšiřování nadále pokračovat,“ uvádí Michal Hroza, pražský radní pro infrastrukturu.

„Praha už několikrát čelila ničivým povodním. Odstranění jejich následků stálo hlavní město nepředstavitelné finanční prostředky. Vybudování dobře fungujících protipovodňových opatření se mnohonásobně vyplatí. A to nejen ekonomicky, ale především s ohledem na bezpečnost Pražanů a návštěvníků metropole,“ říká primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

Anketa

Zvládl podle vašeho názoru moderátor ČT Jakub Železný páteční debatu s Miroslavem Ševčíkem v Událostech, komentářích?

1%
98%
hlasovalo: 11915 lidí

Předmětem chystané veřejné zakázky je navýšení stávajícího mobilního hrazení v úsecích Masarykovo nábřeží, Smetanovo nábřeží, Alšovo nábřeží a Dvořákovo nábřeží na tzv. návrhovou hladinu Q 2002 s bezpečnostní rezervou 30 cm. Původní prvky budou plně nahrazeny novými konstrukcemi z nerezové oceli v matném provedení. Součástí je dodávka prvků mobilního hrazení, včetně potřebných náhradních dílů.

Kromě toho se počítá také s rozšířením mobilního hrazení na úseky, které jsou v současnosti hrazeny pytli s pískem. Na stávající dosedací prahy mobilního hrazení mezi Masarykovým nábřežím a Dvořákovým nábřežím tak budou navazovat nově vybudované úseky protipovodňových opatření na stejnou návrhovou hladinu. Rozšíření spočívá ve vybudování trvalé spodní stavby mobilního hrazení, která je tvořena základovým pasem, do kterého jsou zakotveny nerezové dosedací prahy a nerezové kotevní desky slupic mobilního hrazení v matném provedení. Součástí stavby je kompletní dodávka komponentů náhradních dílů mobilního hrazení.

Hodnocení jednotlivých nabídek bude provedeno na základě ekonomické výhodnosti s nejnižší nabídkovou cenou. Záměr musí následně schválit ještě Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Stavba by se měla uskutečnit v letech 2023 až 2024 a práce by měly trvat 12 měsíců.

Bc. Michal Hroza

  • TOP 09
  • Radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury
  • infrastruktura

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…