„S ohledem na to, že se seniory pracujeme více než 12 let, kdy se je snažíme různými způsoby udržet aktivními, setkáváme se i s tím, že se na nás obracejí s žádostmi o radu, jak řešit různé životní situace. Mezi ně patří problémy s bydlením, těžké životní situace, uzavřené nevýhodné smlouvy apod. a my se je snažíme nasměrovat na místa, kde by mohli dostat odbornou pomoc. Často ale nastávají i situace, kdy tito lidé mají pocit, že s nimi není zacházeno důstojně anebo si nejsou jisti, zda nedochází k porušování jejich práv anebo s nimi není nějakým způsobem manipulováno. Proto jsme se rozhodli zřídit službu Seniorské ombudsmanky,“ říká ředitel Kontaktu Michael Dufek.
„Bude mi ctí se ujmout pozice seniorské ombudsmanky v Liberci, velmi se těším na společnou práci, kterou vnímám jako potřebnou,“ říká Lenka Tarabová, která se dlouhodobě věnuje bytové problematice a spolupráci s proseniorskými organizacemi.
Senioři a osoby pobírající invalidní důchod budou moci od 1. dubna 2019 s ombudsmankou řešit problematiku bydlení, ochrany spotřebitele, bezpečnosti, dluhy, otázky týkající se sociální oblasti, ale také problémy s úřady a problematické mezilidské vztahy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV