Premiér Fiala: Negativní dopady výstavby Dukovan na obce a města se snažíme minimalizovat

26.03.2024 12:12 | Tisková zpráva

Předseda vlády Petr Fiala navštívil v pondělí 25. března 2024 jadernou elektrárnu Dukovany, kde s vedením společnosti ČEZ jednal o výstavbě nových jaderných bloků a přípravě stavby horkovodu z Dukovan do Brna. Zástupci Tepláren Brno a společnosti ČEZ zde podepsali strategické smlouvy o vyvedení tepla z dukovanských bloků na hranici elektrárny.

Premiér Fiala: Negativní dopady výstavby Dukovan na obce a města se snažíme minimalizovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Petr Fiala

Premiér poté v Třebíči spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty tamních měst a obcí o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury, související s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.

Výstavba horkovodu z jaderné elektrárny Dukovany do Brna vstoupila do své nejdůležitější fáze. Společnosti Teplárny Brno a ČEZ včera podepsaly smlouvu o smlouvě budoucí a realizační smlouvy.

„Stavbu horkovodu od začátku podporuji jako odvážný a chytrý projekt, který přináší řadu výhod. Tento stabilní zdroj tepla zabezpečí Brnu spolehlivé dodávky a zvýší energetickou soběstačnost města. Věřím, že kolem roku 2030 už bude velká část tepla v Brně vyráběna bezemisně z Dukovan,“ uvedl premiér.

Předpokládané náklady projektu jsou odhadovány na zhruba 19 miliard korun, a to i s možnou změnou ceny kvůli rostoucí inflaci. V Brně se na systém napojí všechny domácnosti, které nyní fungují přes centrální zásobování teplem. Půjde o zhruba 250 tisíc obyvatel. Horkovod budou využívat i další objekty, jako jsou školy nebo některé průmyslové oblasti.

Anketa

Škodí Andrej Babiš České republice?

13%
85%
hlasovalo: 42102 lidí

Více v tiskové zprávě Tepláren Brno ZDE.

V Třebíči premiér spolu s ministrem dopravy Martinem Kupkou a vicepremiérem pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem jednal se starosty tamních měst a obcí o socioekonomických dopadech a přípravě dopravní infrastruktury související s výstavbou nového jaderného zdroje v lokalitě Dukovan.

„Dobře si uvědomujeme, jak bude tento obrovský projekt náročný – pro stát, pro ČEZ i region. Proto se snažíme minimalizovat negativní dopady na obce a města a naopak zajistit, aby města a obce z výstavby profitovaly. Týká se to např. výstavby dopravní infrastruktury. Naše vláda už na tato dopravní opatření schválila výdaje v celkové výši 13,5 miliardy korun. Jde o nové silnice, mosty nebo třeba obchvaty obcí. Velká většina těchto dopravních staveb zůstane trvale a bude sloužit i po dostavění elektrárny,“ uvedl premiér.

Socioekonomické dopady výstavby zmapuje rozsáhlá studie jejíž výsledky budou k dispozici na podzim. Bude analyzovat jak pozitivní, tak negativní dopady výstavby na zaměstnanost, ekonomiku, dopravní, sociální a technickou infrastrukturu, životní prostředí a nabídku veřejných i soukromých služeb v území, která budou z hlediska těchto téma ovlivněna.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…