Zelení: Představujeme nového spolupředsedu krajské organizace Daniela Černého

22.05.2022 8:39

Novým spolupředsedou krajské organizace Strany zelených v Praze byl v květnu zvolen 24letý Daniel Černý z Prahy 4, vzděláním “ajťák”, jehož zájmem i profesí je ale převážně doprava.

Zelení: Představujeme nového spolupředsedu krajské organizace Daniela Černého
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

Aktuálně pracuje jako Dispečer technologie na oddělení tunelů v TSK, řídí autobus na linkách v Praze a okolí a občas slouží na uživatelské podpoře sdílených jízdních kol ve firmě Rekola, kde dříve pracoval jako technik. 

Anketa

Jste ochotni alespoň částečně omezit topení, ježdění autem či užívání klimatizace, abyste pomohli Ukrajině proti Putinovi?

2%
97%
hlasovalo: 35903 lidí
Ve volném čase se podílí na tvorbě internetového videomagazínu metrobus.cz . Členem Zelených je od roku 2017, “V 19 letech jsem se rozhodl, že ke změně politiky v Praze i v Česku chci přispět víc, než jen docházením k volbám,” vysvětlil svůj motiv.

Dan vnímá dopravu jako klíčové téma pro hlavní město. “Je potřeba lidem vysvětlovat, že jednotlivé druhy dopravy nemají soupeřit, ale doplňovat se,” říká. Důraz má být podle něj kladen na nejzranitelnější účastníky silničního provozu – chodce a cyklisty. Řešení vidí ve zklidnění dopravy, snížení rychlosti, zabezpečení přechodů a tvorbě nových cyklistických spojení.

“Nelíbí se mi třeba když při funkčním městském okruhu na levém břehu Vltavy může řidič projet centrem Prahy i přes Malostranské náměstí nebo kolem Národního divadla,” uvedl příklad. Kritizuje také “dálnici” přes Václavské náměstí. “Jízdní pruhy se šířkou tří metrů mají být na dálnicích mimo město, ne na nejznámějším náměstí v Česku.” Naopak nedostačující jsou podle něj možnosti bezpečného průjezdu těmito místy na kole. “Jsou to místa klíčová pro spojení skrz Prahu, ale bohužel si na ně troufají jen zkušení cyklisté,” upozorňuje Dan Černý.

U veřejné dopravy je podle Dana potřeba zlepšit plynulost, preferenci a odolnost vůči kolonám, často podle jeho zkušenosti stačí vyhrazení jízdního pruhu. Praha ale potřebuje rozjet i velké projekty jako je tramvajové spojení Kobylis, Bohnic a Podbaby, jižní tramvajová tangenta nebo trať ze Spořilova na Opatov. Zásadní je i rozvoj trolejbusové dopravy, dodal nový pražský spolupředseda Zelených.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šmarda (SOCDEM): Jsem rád, že prevence a léčba rakoviny je v naší zemi garantovaná zdarma

17:04 Šmarda (SOCDEM): Jsem rád, že prevence a léčba rakoviny je v naší zemi garantovaná zdarma

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k rakovině.