Počítáme každou korunu, tvrdí cestující. Upínají se k Regiojetu

21.09.2011 20:26

I když první vlak železničního dopravce RegioJet vyjede až 26. září, na internetové stránce dopravce už lze objednat na tyto spoje jízdenky. Otevřela se už také prodejní místa na nádražích Ostrava-Svinov a Havířov.

Počítáme každou korunu, tvrdí cestující. Upínají se k Regiojetu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlaky Českých drah

„Zatím si lidé chodí jenom pro informace a hodně se na jízdy naší společnosti ptají," řekla ParlamentnímListům.cz Markéta Sekaninová, která pracuje na přepážce společnosti na ostravském nádraží Ostrava-Svinov. Bohužel přepážka ještě není vybavena internetem, a tak nelze přímo na místě zjistit, kolik míst v prvním žlutém vlaku je prodaných.

Společností avizovanou jízdu vlakem do Prahy za 50 korun v pátek 23. září si však už v pondělí nikdo koupit nemohl. Bylo vyprodáno.

České dráhy nakupují zbytečně draze. Profituje Škoda 

České dráhy platí manažerům sto tisíc měsíčně na pojištění 

„Snažím se vysvětlit zájemcům zejména výhody kreditní jízdenky a způsob jak si ji zavézt. Myslím, že každý člověk, který má základní znalosti práce s počítačem to bez problému zvládne. Vysvětluji zájemcům zejména jak budou vlaky jezdit, že každé prodané místo je zároveň místenkou, tudíž se v našich vlacích nebude stát. A samozřejmě nabízím všem propagační letáčky s informacemi," sdělila Sekaninová.

Přepážka Student Agency na svinovském nádraží funguje každý den od 5:30 do 17:30. Jízdenky se zde však budou prodávat velmi ojediněle. Výhodnější jízdenku v případě trasy Praha-Ostrava za 230 korun si totiž cestující budou kupovat pomocí kreditove jízdenky, tak jak je to zavedeno u autobusové dopravy této společnosti. To znamená, že cestující si musí nejdříve kreditovou jízdenku na internetu pořídit a pak dopředu zaplatit za jízdenku. Stevardce ve vlaku pak nahlásí číslo své kreditové jízdenky, z čehož se pracovnice RegioJet dozví nejen, zda má cestující zaplaceno, ale také kam má cestujícího usadit. „V našich vlacích nebudou jedničky a dvojky třídy, všichni cestující budou v tomto ohledu rovni," řekla Sekaninová. Vlaky mají kapacitu cestujících celkem 240 a budou zatím jezdit třikrát denně do na trase Havířov Praha a třikrát opačným směrem.

Konkurence prospěje i Českým drahám

„Velmi vítám možnost jezdit po kolejích další společností a myslím si, že konkurence Českým drahám jenom prospěje. Znám žluté autobusy a tak se těším, co nám cestujícím, kromě lepší ceny za jízdenku společnost Student agency nabídne," řekla Marie Kusá z Ostravy.

„Nejezdím nikam vlaky, ani autobusy. Když už někam jedu, tak jedině autem, proto se o žádné novinky na dráze nezajímám," uvedl pro redakci Michal Bežák z Ostravy.

Naopak velmi vítá levnější způsob dopravy Jan Novák, student ČVUT. „Já mám na dráze cestou domů do Ostravy samozřejmě studentskou slevu, ovšem když chce jet se mnou moje přítelkyně, která je z Českých Budějovic, platíme zbytečně za její jízdenku moc peněz. A autobus jede do Ostravy zbytečně moc dlouho. Takže myslím, že těmito novými vlakovými spoji nás to vyjde daleko levněji a budeme v Ostravě rychleji, než vlaky ČD. To víte, počítáme každou korunu."

Politici se svezou také

Konkurenci Českých drah vítají také politici. Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák (ČSSD), který má na starosti dopravu, silniční hospodářství a životní prostředí nám řekl: „Vstup RegioJetu na trasu Ostrava Praha vítám jako pozitivní událost, pokud dodrží konkurenční podmínky a cestující si skutečně budou moci vybrat ze dvou provozovatelů. Já sám určitě jejich služeb také využiji, pokud budu v roli cestujícího a RegioJet pojede v čase, který mi bude vyhovovat."

Dále čtěte:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Anna Vidiševská

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

9:25 Akce zakázána. Ne zrušena, zakázána. Dvojka Konečné terčem cenzury. Pátrali jsme

Akce zakázána. Doslova. Plzeňsko je, zdá se, „průkopníkem“ praxe, kterou najdeme možná v padesátých …