Idea a způsob měření vychází z dlouhodobého výzkumu docenta Richarda Nového, jednoho z předních a uznávaných expertů na problematiku hluku ze strojní fakulty ČVUT. Měření se uskutečnilo v době závodů motocyklů na velkém okruhu mosteckého autodromu, na dráze se najednou pohybovalo až 30 strojů. „Improvizovali jsme, vodní clonu jsme vytvořili pomocí proudnic a dalších dostupných technologií hasičů. Pokud se z výsledků měření ukáže, že opatření je účinné, pořídíme profesionální zařízení. Bylo by zároveň šetrné k životnímu prostředí, použitá voda by recirkulovala,“ vysvětlil Diviš.
Vodní clona se podle něj používá i při likvidaci úniku chemických látek. „Pro nás je však důležitá eliminace hlukové zátěže. Přivítali jsme proto, že k testování vodní mlhy jako tlumiče hluku přistoupili ve Spojených státech, a to u vojenských i civilních letišť, v jejichž blízkosti se nacházejí obytné budovy. Výsledky jsou podle všeho uspokojivé,“ doplnil výkonný ředitel.
Autodrom přistupuje k protihlukovým opatřením koncepčně, některá přijal už dříve. Jsou definována v novém provozním řádu, jenž vstoupil v platnost loni v prosinci. Týkají se provozní doby areálu, druhů akcí i stanovených norem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva