ČEZ: Mosty na železniční vlečce do JE Dukovany mají víc než jen nový kabát

18.10.2023 19:50 | Tisková zpráva

Jeden ze způsobů dopravy surovin a materiálu do Jaderné elektrárny Dukovany je po kolejích. Takzvaná železniční vlečka vede z nádraží Rakšice až do areálu JE Dukovany.

ČEZ: Mosty na železniční vlečce do JE Dukovany mají víc než jen nový kabát
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Na této trase se nachází dva mosty o délce 262,5 m a 10,5 m. Oba mosty prošly v uplynulých měsících důkladnou rekonstrukcí za téměř sto milionů korun.  S jejích využitím ČEZ počítá pro plánovaný minimálně šedesátiletý provoz elektrárny i pro připravovanou výstavbu nového jaderného zdroje. 

Anketa

Vítáte konsolidační balíček, který vláda protlačila Sněmovnou?

2%
96%
hlasovalo: 31698 lidí

Vlečka z roku 1975 slouží pro dopravu chemických látek potřebných pro provoz dukovanských jaderných bloků, motorové nafty pro dieselové agregáty a velké technologické celky jako jsou například obalové soubory na použité palivo. V průběhu času došlo vlivem klimatických podmínek a provozu na vlečce k narušení funkčnosti mostních izolací s postupným rozšiřováním degradací železobetonové konstrukce, a proto se ČEZ rozhodl oba mosty zrekonstruovat.

Práce na rozsáhlé rekonstrukci mostů započaly v březnu minulého roku. První z dvojice mostů je dlouhý 262,5 m a překlenuje údolí se zahrádkářskou kolonií nad řekou Rokytnou v Moravském Krumlově. Všechny práce tak probíhaly ve výšce 13 m nad úrovní terénu. Rekonstrukce spočívala ve výměně nevyhovující hydroizolace a kolejového lože. Dále provedení sanace mostní konstrukce a opěr mostů. Během rekonstrukce také došlo k provedení nových železobetonových říms, výměně zábradlí a odvodňovacích prvků.

„Po celou dobu rekonstrukce, která trvala 14 měsíců, bylo nutné jednotlivé práce plánovat s ohledem na zásobování EDU a klimatické podmínky a práce pak důsledně kontrolovat. Velkou pozornost vyžadovalo také zabezpečení stavby proti pádu předmětů na vozovky pod mosty, stejně jako zabezpečení pracovníků proti pádu z výšky,“ zhodnotil ředitel Jaderné elektrárny Dukovany, Roman Havlín.

Druhý z rekonstruovaných mostů přemosťuje místní komunikaci mezi obcemi Dolní Dubňany a Jamolice. Jeho délka je 10,5 metru. Všechny práce odborníci úspěšně dokončili letos v létě a vlečka je připravena k využití pro další plánovaný provozu elektrárny i pro výstavbu nového jaderného zdroje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

22:04 Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

Chystáte se na dovolenou do Mexika? Pokud ano, čtěte pozorně. Poradíme vám, jak předejít tomu, aby v…