DPP: První úsek metra D Pankrác – Olbrachtova postaví mezinárodní sdružení pěti společností

30.06.2021 8:24

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na základě rozhodnutí představenstva společnosti podepsal smlouvu s vítězem veřejné zakázky na stavbu prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova. Umožnilo to dřívější rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl rozklad společnosti EUROVIA.

DPP: První úsek metra D Pankrác – Olbrachtova postaví mezinárodní sdružení pěti společností
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

První úsek metra D Pankrác – Olbrachtova postaví mezinárodní sdružení pěti společností Subterra a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Ed. Züblin AG, které ve veřejné zakázce nabídlo nejnižší cenu 13,75 miliard Kč.

„Smlouva, která se podepisuje jednou za deset let. Máme zhotovitele stavby prvního úseku metra D. Není na co čekat. Čím dříve budou všechny administrativní náležitosti hotové, tím lépe. Zbytečnými obstrukcemi promarněný rok už nenaženeme, ale Pražané se už načekali dost. Nehledě na to, že každý ztracený den nás jen na inflaci stojí nemalé peníze,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Oznámení rozhodnutí předsedu ÚOHS, a také ministerstva dopravy ČR o nepodjatosti MHMP jsou dva důležité kroky, díky kterým jsme se významně přiblížili k realizaci prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova. Přidali jsme ještě třetí. Po roce a půl od vyhlášení tendru jsme mohli podepsat smlouvu s vítězným sdružením. Můžeme začít stavět, jakmile získáme pravomocné stavební povolení. To je pro nás lepší pozice, než kdybychom měli pravomocné stavební povolení, ale neměli jsme vysoutěženého zhotovitele,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Mám z toho nesmírnou radost, a tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří k těmto úspěchům metra D přispěli.“

Do otevřené nadlimitní sektorové veřejné zakázky „Provozní úsek I.D pražského metra – úsek Pankrác – Olbrachtova – stavební část“ podaly nabídky tři mezinárodní sdružení čítající dohromady deset společností. Nejnižší cenu 13,749 miliard Kč podalo česko-německé sdružení společností Subterra a.s., HOCHTIEF a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Ed. Züblin AG. Na druhém místě skončila nabídka česko-francouzského sdružení společností SMP CZ, a.s., ze skupiny VINCI a DODIN CAMPENON BERNARD, na třetím místě nabídka sdružení společností Doprastav, a.s., TuCon, a.s, a STI, spol. s r.o.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 3. 2021 DPP vlastnil 1 186 autobusů,1 trolejbus, 811 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 1. 2021 celkem 11 192 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 379 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…