Evropsky významné lokality soustavy Natura 2000 aneb Je bolestné, že musí vodní doprava bojovat s ekologickými iniciativami. Vyhrožování místo argumentů?

15.03.2016 11:19 | Zprávy

Vláda České republiky svým usnesením ze dne 3.února 2016 č.73 o nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č.318/2013 Sb., o stanovení národního seznamu evropsky významných lokalit, schválila návrh tohoto nařízení s úpravami podle připomínek uvedených ve stanovisku Legislativní rady vlády a podle připomínek vlády.

Evropsky významné lokality soustavy Natura 2000 aneb Je bolestné, že musí vodní doprava bojovat s ekologickými iniciativami. Vyhrožování místo argumentů?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lodní doprava na Labi

Ze záznamu z jednání schůze vlády České republiky vyplývá, že z navrženého seznamu vláda vypustila navrhované nové evropsky významné lokality Porta Bohemica, Louky u Přelouče a Neratov a provedení navrhované úpravy hranice v evropsky významné lokalitě Lužnice a Nežárka.

Z hlediska vodní dopravy se jedná o dvě lokality a to Porta Bohemica a Louky u Přelouče. V prvním případě šlo o významné rozšíření lokality Labské údolí o cca 7,6 tis. ha, tvořené mj. vlastním korytem vodního toku Labe v délce 70 km od obce Třeboutice u Českých Kopist po státní hranici ČR/SRN. V druhém případě šlo o nové lokality Slavíkovy ostrovy a Labišťata u Přelouče na středním úseku vodního toku Labe. V případě zahrnutí těchto lokalit do národního seznamu evropsky významných lokalit by v podstatě došlo k likvidaci vodní dopravy, neboť by nemohly být realizovány, pro vodní dopravu životně důležitá vodní díla Děčín a Přelouč II a plavebně udržovat vodní tok Labe ve výše uvedeném úseku o délce 70 km..

V případě  Přelouče se jedná o plavebně důležitý stupeň, který je nezbytný pro napojení labské vodní cesty na dlouhodobě připravovaný multimodální dopravní uzel koncového přístavu Pardubice pro Pardubický a Královehradecký kraj, ve vazbě i na celou severní Moravu.

V případě víceúčelového plavebního stupně Děčín (mj. výroba elektrické energie prostřednictvím obnovitelného zdroje) by došlo ke znemožnění nutného zlepšení plavebních podmínek pod Děčínem a tím v podstatě k eliminaci historického napojení našeho vnitrozemského státu vnitrozemskou vodní dopravou po Labi a evropských vodních cestách do hlavních severomořských přístavů zejména Hamburku, Brém a Rotterdamu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Zajímalo by mě, s kým byste případně šli do koalice?

Protože teď všechny vaše koaliční partnery dost ostře kritizujte. Hlavně STAN a ODS. Zajímá mě, zda jsou pro vás přijatelní jako koaliční partneři? Protože jestli ne, tak s kým jiným byste do koalice šli? Nebo jste usoudili, že bude jen opoziční stranou, jako třeba SPD, které to evidentně vyhovuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: V sedmi obcích zvolili nová zastupitelstva

7:14 ČSÚ: V sedmi obcích zvolili nová zastupitelstva

V sedmi obcích na území celkem pěti krajů vybírali v sobotu voliči nové obecní zastupitele.