Evropsky významné lokality soustavy Natura 2000 aneb Je bolestné, že musí vodní doprava bojovat s ekologickými iniciativami. Vyhrožování místo argumentů?

15.03.2016 11:19 | Zprávy

Vláda České republiky svým usnesením ze dne 3.února 2016 č.73 o nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č.318/2013 Sb., o stanovení národního seznamu evropsky významných lokalit, schválila návrh tohoto nařízení s úpravami podle připomínek uvedených ve stanovisku Legislativní rady vlády a podle připomínek vlády.

Evropsky významné lokality soustavy Natura 2000 aneb Je bolestné, že musí vodní doprava bojovat s ekologickými iniciativami. Vyhrožování místo argumentů?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lodní doprava na Labi

Ze záznamu z jednání schůze vlády České republiky vyplývá, že z navrženého seznamu vláda vypustila navrhované nové evropsky významné lokality Porta Bohemica, Louky u Přelouče a Neratov a provedení navrhované úpravy hranice v evropsky významné lokalitě Lužnice a Nežárka.

Z hlediska vodní dopravy se jedná o dvě lokality a to Porta Bohemica a Louky u Přelouče. V prvním případě šlo o významné rozšíření lokality Labské údolí o cca 7,6 tis. ha, tvořené mj. vlastním korytem vodního toku Labe v délce 70 km od obce Třeboutice u Českých Kopist po státní hranici ČR/SRN. V druhém případě šlo o nové lokality Slavíkovy ostrovy a Labišťata u Přelouče na středním úseku vodního toku Labe. V případě zahrnutí těchto lokalit do národního seznamu evropsky významných lokalit by v podstatě došlo k likvidaci vodní dopravy, neboť by nemohly být realizovány, pro vodní dopravu životně důležitá vodní díla Děčín a Přelouč II a plavebně udržovat vodní tok Labe ve výše uvedeném úseku o délce 70 km..

V případě  Přelouče se jedná o plavebně důležitý stupeň, který je nezbytný pro napojení labské vodní cesty na dlouhodobě připravovaný multimodální dopravní uzel koncového přístavu Pardubice pro Pardubický a Královehradecký kraj, ve vazbě i na celou severní Moravu.

V případě víceúčelového plavebního stupně Děčín (mj. výroba elektrické energie prostřednictvím obnovitelného zdroje) by došlo ke znemožnění nutného zlepšení plavebních podmínek pod Děčínem a tím v podstatě k eliminaci historického napojení našeho vnitrozemského státu vnitrozemskou vodní dopravou po Labi a evropských vodních cestách do hlavních severomořských přístavů zejména Hamburku, Brém a Rotterdamu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Lubomír Metnar byl položen dotaz

Sociální benefity pro Ukrajince.

Dobrý den pane ministře. Mám otázku. Podle PL ze dne 17. 12. 2025 připravila polská vláda návrh novely zákona o pomoci ukrajinským občanům, který počítá s ukončením mimořádného speciálního statusu pro ukrajinské uprchlíky od 4. března příštího roku. Podle mluvčí ministerstva vnitra Karoliny Gałecké ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

10:34 ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

Strategický projekt těžby a zpracování lithia v Ústeckém kraji pokročil do další fáze. Společnost Ge…