MHMP: Záměr společného podniku s Nové Holešovice Development prověřují nové nezávislé analýzy

06.11.2019 15:03

Dopravní podnik hlavního města Prahy si vyžádal dvě „second legal opinion“, nové analýzy nezávislé na dosavadních posudcích, které mají znovu prověřit postup při vytváření společného podniku se společností Nové Holešovice Development. O nové nezávislé expertní posudky po dohodě s vedením DPP požádal předseda dozorčí rady a náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

MHMP:  Záměr společného podniku s Nové Holešovice Development prověřují nové nezávislé analýzy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu na Mariánském náměstí

První z posudků od společnosti Havel & Partners už má město k dispozici a potvrzuje závěry dosavadních analýz. Druhý posudek od společnosti KPMG se zaměřuje na ekonomickou část projektu a dokončen bude v nejbližších týdnech. Cílem je zajistit, aby příprava záměru na rozvoj celého území v okolí stanice metra Nádraží Holešovice proběhla dle platných právních předpisů a za podmínek výhodných pro hlavní město a DPP.

Projekt počítá s opravou severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice a výstavbou bytů, administrativních budov a služeb v okolí, včetně jejich hladké návaznosti na infrastrukturu. Cesta společného podniku je pro město výhodná právě proto, že DPP bude moci garantovat kvalitní přestup na MHD a další rozvoj infrastruktury, včetně dobrého spojení pro pěší. Obdobně postupují i dopravní podniky v západní Evropě.

Pozemky Dopravního podniku v okolí stanice Nádraží Holešovice jsou samy o sobě nezastavitelné, nepravidelné a bez domluvy s vlastníky okolních pozemků není možné je zhodnotit nebo využít k dalšímu rozvoji. Zároveň prodejem pozemků by DPP ztratil vliv na to, co v okolí stanice metra vznikne, proto se rozhodl si pozemky ponechat a s ostatními vlastníky uzavřít smlouvu, která zhodnocení umožní. Dozorčí rada tento postup schválila. Postup byl právně zpochybněn finanční skupinou CPI, která ale v lokalitě žádné pozemky nevlastní.

S ohledem na vlastnickou strukturu pozemků nepřichází v úvahu spolupráce na realizaci záměru DPP s investorem, který v této oblasti nedisponuje právy k nemovitostem. Jediným developerem, který vlastní nebo má zajištěna práva k pozemkům bezprostředně sousedícím s pozemky DPP v této oblasti, je skupina Karlín Group v součinnosti s EPH.

Do společného podniku na revitalizaci severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice a jeho bezprostředního okolí jde DPP s renomovanou developerskou skupinou, která má v Praze za sebou řadu úspěšných projektů; na dalších místech hlavního města má další rozvojové plány. S ohledem na to lze předpokládat, že se bude chovat odpovědně, protože by si tím snížila svoji pozici důvěryhodného partnera pro hl. m. nebo městské části v řadě jiných připravovaných projektů. Karlín Group je skupinou, která má za sebou doložitelnou historii a má v Praze dlouhodobé rozvojové plány.

Okolnosti uzavření smlouvy o společném podniku konzultoval náměstek Adam Scheinherr také s Policií ČR.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ASZ ČR: Sedlák není škůdcem krajiny, ale jejím tvůrcem

20:18 ASZ ČR: Sedlák není škůdcem krajiny, ale jejím tvůrcem

Předsednictvo Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) se důrazně ohrazuje vůči současné mediální…