Po jejím dokončení budou cestující na Smíchově využívat moderní terminál s pohodlným přestupem z vlaku nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstské a dálkové autobusy. Nádraží se zároveň stane přirozeným centrem čtvrti, která kolem něj nyní vyrůstá. Smíchov je dalším nádražím v metropoli, které prochází celkovou přestavbou. První práce zde začaly už před dvěma lety a zahrnovaly vytrhání kolejí v části stanice a demontáž lávky přes kolejiště. Rekonstrukce se pak naplno rozběhla v loňském roce.
„Pracujeme na rozsáhlé modernizaci pražské železnice. Je to jen pár týdnů, kdy jsme v Bubnech otevřeli nejmodernější nádraží v Česku. Současně pokračujeme v rekonstrukci Masarykova nádraží a připravujeme další úseky tratě Praha – Letiště – Kladno," říká ministr dopravy Martin Kupka. „Dohromady to jsou projekty za desítky miliard korun, které mění tvář pražské dopravy a propojují metropoli nejen se středními Čechami,“ dodává.
Hlavní část prací odstartovala na Smíchově zprovozněním nástupiště, které se nachází vedle nádražní budovy. Stavbaři poté odstranili celé třetí a část druhého nástupiště včetně jejich zastřešení. Namísto severního křídla nádražní budovy se staví základy nové lávky a technologického objektu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva