Rektor UK prof. Tomáš Zima ve svém projevu zdůraznil význam a důležitost událostí, které se v Československu staly před devětasedmdesáti a devětadvaceti lety. Hovořil rovněž o důležité roli univerzit pro vývoj demokracie a občanské společnosti. „Tato role je zcela nezastupitelná. Právě vysoká učení na celém světě by totiž měla být a často také jsou opravdovými „baštami svobody“, místy svobodné výuky, svobodného bádání, výzkumu a–v neposlední řadě – místy, kde je možné vyjadřovat se zcela svobodně ke všem aktuálním problémům dnešní doby. Tato skutečnost je o to důležitější, že aktuálně žijeme v přelomové době. Západní společnost čelí výzvám, které nejsou o nic méně nebezpečné než ty, jimž jsme s vypětím všech sil odolali v poměrně nedávné minulosti. Akademická obec včetně vedení naší univerzity si je této skutečnosti dobře vědoma“, uvedl rektor Tomáš Zima. Zástupci studentů Barbora Buřičová z FSV UK a David Pavlorek z FF UK ve svých projevech zmínili, jak na významné události československých dějin nahlížejí dnešní mladí lidé a připomenuli mj. listopad 1968.
U příležitosti oslav svátku 17. listopadu byly během slavnostního večera předány Ceny Arnošta z Pardubic pro vynikající vyučující a vynikající vzdělávací počin. Cenu pro vynikajícího vyučujícího na UK si odnesl emeritní děkan 3. LF UK prof. MUDr. Michal Anděl, CSc., cenu za vědecký počin si odnesl tým Katedry didaktiky fyziky Matematicko-fyzikální fakulty za uspořádání akce Den pro učitele fyziky a za aktivity podporující učitele fyziky a rozvoj fyzikálního vzdělávání na školách.
Profesor Michal Anděl přednáší na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy nepřetržitě od roku 1990 vnitřní lékařství a od roku 1996 se podílí i na výuce hygieny, epidemiologie a preventivního lékařství. Jeho pedagogická činnost je dlouhodobě vysoce hodnocena studenty – v letošním roce obdržel studentskou cenu Syllabova křída za celoživotní vynikající pedagogické výkony. Studenti oceňují zejména jeho encyklopedické znalosti nejen z jím vyučovaných oborů, ale též jeho schopnost logicky a detailně popsat fyziologické a patofyziologické principy u chorobných stavů a též míru interaktivity ve všech formách jeho výuky (přednášky, semináře, výukové vizity). Od roku 1996 hrál prof. Anděl významnou roli v procesu změny systému výuky lékařství na 3. lékařské fakultě. Jejím smyslem bylo v návaznosti na změny ve výuce medicíny zaváděné řadou evropských i mimoevropských univerzit posunout systém směrem k integrované a problémově orientované výuce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva