České dráhy: Vlakem do Německa na jaře a v létě - sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi

09.05.2025 10:17 | Tisková zpráva

Cestující na dálkové lince spojující Prahu s Berlínem a dalšími městy v severním Německu čeká v letní sezóně několik změn. České dráhy společně se svým partnerským dopravcem Deutsche Bahn zajistí od 9. května do 15. září sezónní pár vlaků EC mezi českou a německou metropolí ve večerních a časně ranních hodinách.

České dráhy:  Vlakem do Německa na jaře a v létě - sezónní pár vlaků EC z Prahy do Berlína a cestování jen s rezervacemi
Foto: red
Popisek: ČD - logo

V souvislosti se zvýšenou poptávkou po cestách bude zároveň možné v období od 15. června do 31. srpna cestovat z ČR do Německa a zpět jen s rezervacemi, které budou ve všech prodejních kanálech ČD při současném nákupu s jízdenkami zdarma. Cestující by také neměli přehlédnout změny v jízdních řádech v souvislosti se stavebními pracemi na německé železniční infrastruktuře. 

Mezistátní linku z Prahy přes Ústí nad Labem, Drážďany a Berlín do Hamburku, Kielu a Flensburgu provozují České dráhy v úzké spolupráci s německým dopravcem Deutsche Bahn. Každý z těchto dopravců zajišťuje provoz společné linky na „svém“ území. Oba dopravci aktuálně provozují sedm denních párů dálkových vlaků: 5 párů spojů EC Berliner (Praha – Berlín – Hamburk / Kiel / Flensburg), pár vlaků EC 172 / 173 Hungaria (Budapešť – Praha – Berlín – Hamburk a zpět) a vlaky railjet 256 / 257 Vindobona (Graz – Vídeň – Praha – Berlín a zpět). Vlaky EC mezi Prahou a Berlínem jezdí zpravidla ve dvouhodinovém intervalu, pár railjetů pak jede v podvečer z Prahy (v 17:28) a ráno (v 5:30) z Berlína. 

V období od 9. května do 15. září 2025 zajistí České dráhy společně s DB sezónní pár spojů EC 258 / 259 Berliner mezi Prahou a Berlínem. Ve směru do Německa pojede od 9. května poslední denní spoj EC ze stanice Praha hl.n. ve 20:28 (EC 258), příjezd na berlínské hlavní nádraží je plánován v 00:50. V opačném směru z Berlína pojede vlak EC 259 poprvé 14. května. Ze stanice Berlin Hbf bude odjíždět v 00:07 a do Prahy hl.n. dorazí v 05:23. Tyto spoje budou zastavovat v obvyklých místech, tedy ve stanicích Praha-Holešovice, Ústí n. L. hl.n., Děčín hl.n., Bad Schandau, Dresden Hbf a Dresden-Neustadt. V německé metropoli zastaví vlak ještě ve stanici Berlin Südkreuz (ve směru z Prahy) a Flughafen Berlin Brandenburg (ve směru do Prahy). Půlnoční vlak EC 259 tak budou moci využít např. i cestující, kteří přiletí ve večerních hodinách na berlínské letiště v Schönefeldu. Tyto vlaky budou jezdit až do 14., resp. 15. září 2025. 

Anketa

Přejete si v brzké době další návštěvu Volodymyra Zelenského v České republice?

1%
97%
hlasovalo: 11599 lidí

Cestující, kteří plánují během letní sezóny cestu do Německa, by neměli přehlédnout změny v souvislosti se stavebními pracemi na německé železniční infrastruktuře. Stavební práce na trati mezi česko-německou hranicí a stanicí Bad Schandau omezí ve vybrané květnové dny provoz některých večerních vlaků Berliner. Ve dnech 10. – 13. května a také 17. – 20. května bude vlak EC 259 zajištěn jen v úseku Děčín – Praha, v nocích 22. / 23. až 24. / 25. května budou vlaky EC 258 / 259 nahrazené v úseku mezi Ústím nad Labem a Drážďany autobusy. Od 29. června pak bude zkrácen vlak railjet 256 (Graz – Praha – Berlín) do Děčína a v úseku Děčín – Berlín až do konce platnosti současného jízdního řádu v prosinci nepojede. V opačném směru bude od 30. června výchozí stanicí pro vlak railjet 257 Děčín hl.n. 

Významnější omezení na německé železniční síti pak nastane od 1. srpna 2025. V souvislosti s plánovanými modernizačními pracemi německého správce železniční infrastruktury DB InfraGO bude na 9 měsíců, tj. až do konce dubna 2026, zcela uzavřena trať mezi Berlínem a Hamburkem. Všechny přímé dálkové vlaky EC z Prahy do Hamburku, Kielu a Flensburgu budou v souvislosti s výlukou zkrácené a pojedou jen v úseku Praha – Berlín a zpět. Dále ve směru do Hamburku bude potřeba přestoupit do dálkových vlaků DB, které pojedou po odklonové trase přes stanice Stendal a Uelzen. 

Upravené jízdní řády jsou k dispozici ve vyhledávačích spojení a v mobilní aplikaci Můj vlak. 

V letní sezóně do Německa s garantovanými místy k sezení 

Podobně jako v loňském roce bude v letní sezóně možné cestovat vlaky na lince Ex 5 Praha – Berlín – Hamburk / Kiel / Flensburg jen s rezervacemi míst k sezení. Toto opatření se týká jízd všemi denními vlaky na této lince (tj. spoji EC 170 – 179, railjet 256 a 257 a EC 258, 259, 378 a 379) v období od 15. června do 31. srpna 2025. Místenky jsou potřeba v případě, že cestující v libovolném směru překračují česko-německou hranici v Schöně. Ve vnitrostátním úseku Praha hl.n. – Děčín hl.n. místenky povinné nejsou, ale ČD je cestujícím i přesto doporučují. 

Důvodem zavedení povinných místenek ve vlacích EC Berliner / Hungaria a railjet Vindobona mezi ČR a Německem je očekávaná zvýšená poptávka po cestách těmito mezistátními spoji. Díky povinným rezervacím budou mít cestující zajištěné místo k sezení a zároveň budou jednotlivé spoje během dne rovnoměrněji využité. Rezervace pořizované společně s jízdenkami na tyto vlaky jsou při nákupu online v e-shopu nebo aplikaci Můj vlak standardně zdarma. Od poloviny června do konce srpna je navíc získají bezplatně i zákazníci, kteří si budou jízdní doklady pořizovat v mezinárodních pokladnách ČD. 

Obsazenost jednotlivých spojů si cestující jednoduše zobrazí v aplikaci Můj vlak nebo v e-shopu ČD. U jednotlivých vlaků se zobrazuje semafor předpokládaného vytížení, kdy zelený indikátor označuje spoje s menším využitím, oranžový spoje se středním využitím a červený pak spoje, po kterých je největší poptávka. V detailech vlaků v mobilní aplikaci je pak možné zobrazit rezervační plánky jednotlivých vozů v soupravě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

ČEZ: Energetici vrací palivo do reaktoru třetího výrobního bloku Jaderné elektrárny Dukovany

9:12 ČEZ: Energetici vrací palivo do reaktoru třetího výrobního bloku Jaderné elektrárny Dukovany

Energetici po více jak měsíci intenzivních servisních prací zaváží palivo zpět do reaktoru třetího v…