Za velký nákup Češi utratí 1 700 Kč, výhody kreditních karet ale ještě neobjevili

03.05.2014 17:19 | Zprávy

Čtyři z pěti českých domácností alespoň občas vyrazí na velký nákup a utratí za něj v průměru 1 700 Kč. Platí ho většinou kartou, jen čtvrtina ale využívá kreditní karty s výhodami. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Home Credit zajistil STEM/MARK.

Za velký nákup Češi utratí 1 700 Kč, výhody kreditních karet ale ještě neobjevili
Foto: Hans Štembera
Popisek: Žena nakupující potraviny v supermarketu

U tří čtvrtin českých domácností se několikrát do měsíce opakuje stejný scénář. Žena z větší domácnosti v menším městě se zorientuje v aktuálních slevách a akcích a vyrazí do hypermarketu na okraji města na rodinný nákup.

Snaží se nakoupit co nejrychleji, svižný styl nákupu preferuje 61 % dotázaných. Na druhou stranu při procházení regálů ve většině případů přidává do košíku i věci, které původně vůbec neměla v plánu koupit. „Touha po maximálně šetrném nákupu, která koresponduje se zálibou Čechů v různých slevách a akcích, se při samotném nakupování mísí s lákadly regálů. Roli hraje umístění samotných regálů a zboží v nich. Nejatraktivnější zboží bývá zpravidla ve výšce očí, kde zaujme nejvíc,“ vysvětluje analytik společnosti Home Credit Michal Kozub. Čtyři z pěti domácností, které nakupují ve velkém, si podle průzkumu vyhledávají informace o akcích a slevách a také podle nich nakupují.

Ve výsledku u pokladny polovina dotázaných zaplatí přes 1 500 Kč, u rodin se dvěma dětmi se částka rychle vyhoupne přes dva tisíce. V průměru na displeji bliká při velkém nákupu suma 1 700 Kč. „Singles a bezdětní dávají přednost spíše průběžným nákupům a utrácí většinou méně než 1 000 korun,“ upřesňuje Kozub. Podle něj je důvod v rozdílném stylu života, kdy singles častěji jedí v restauracích nebo nakupují v lokálních obchodech v menším množství.

„Ať už velký nákup realizuje menší nebo větší domácnost, většinou platí kartou. Děje se to v 60 procentech případů. Jen 8 procent lidí platí výlučně v hotovosti,“ dodává Kozub.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Benešík byl položen dotaz

voliči

Tvrdíte, že: ,,V dnešní době je pro KDU-ČSL nutné být součástí koalice SPOLU. Spousta lidoveckých voličů zemřela.“ Takže zaprvé uznáváte, že bez koalice nemá strana budoucnost, a že je vlastně vaše strana samostatně už také po smrti? Proč myslíte, že nedokážete oslovit nové mladší voliče? A jak si t...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberecký kraj: Počet cestujících na mezikrajských linkách roste

16:13 Liberecký kraj: Počet cestujících na mezikrajských linkách roste

Liberecký kraj se aktivně a dlouhodobě věnuje spolupráci s okolními kraji a organizuje mezikrajské l…