Česko chce vyjmout dopravu ze směrnice EU o vysílání pracovníků

15.02.2018 14:41

Česká republika chce do poloviny roku vyjmout dopravní služby z návrhu obecných pravidel směrnice EU o vysílání pracovníků. Dálková tranzitní doprava by neměla regulaci podléhat. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Zprávu přinesla ČTK.

Česko chce vyjmout dopravu ze směrnice EU o vysílání pracovníků
Foto: archiv red
Popisek: Typický obrázek na D1 - stojící kolona

Obecná pravidla byla podle europoslankyně Martiny Dlabajové určena jako ochranářské opatření některých evropských zemí pro pracovníky dlouhodobě zaměstnané v cizině, například stavební dělníky, a nikoliv pro řidiče kamionů, kteří během jediného dne projedou i více evropských zemí. V každé zemi by přitom měli splňovat obvyklé podmínky pro zaměstnávání, tedy obvyklou mzdu, další náhrady i smluvní podmínky.

„Musíme spojit síly a hájit české zájmy společně v Radě EU i v Evropském parlamentu,“ uvedla Dlabajová, která se jako stínová zpravodajka frakce ALDE účastní třístranného jednání mezi Komisí, Radou a Evropským parlamentem.

Podle Ťoka je současná podoba směrnice pro tuzemské dopravce likvidační. „Jde o narušení volného pohybu zboží a služeb. Pokud doprava ve směrnici zůstane, byrokratické a mzdové podmínky české dopravce zlikvidují,“ uvedl.

Dan Ťok

  • BPP
  • Ministr dopravy v demisi
  • ministr dopravy

Revize balíčku obecných pravidel by měla být dokončena do pololetí letošního roku, kdy skončí bulharské předsednictví. Ve stejné době by podle Dlabajové měl vzniknout paralelní balíček určený pro dopravce.

Případ českého řidiče, který si za práci v Německu vymohl doplacení mzdy na tamní úroveň, může být precedentem pro další žaloby. „Skladba mzdy v České republice je přitom vícesložková, což v Německu nebylo vůbec zohledněno,“ upozornila Dlabajová. Hromadné žaloby či tlak odborů mohou mít podle jejích slov nakonec dopad i na velké průmyslové podniky, které si dopravu do zahraničí objednávají. Zasažena tak může být celá česká ekonomika.

Ustanovení směrnice přitom mnohdy nedodržují ani řidiči ze západoevropských zemí. Při loňské preventivní kontrolní akci Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva dopravy na hraničních přechodech Rozvadov a Hatě bylo zjištěno, že zatímco řidiči z nových členských států EU mají většinou k dispozici pracovní smlouvy v několika evropských jazycích, řidiči ze západních států o povinnostech při vysílání často nemají ani základní informace.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Poslední výkřik svobody po únoru. Sokolové na sletu provolávali kromě Beneše ještě jedno jméno, které komunisty vytáčelo

17:44 Poslední výkřik svobody po únoru. Sokolové na sletu provolávali kromě Beneše ještě jedno jméno, které komunisty vytáčelo

Ať žije prezident Beneš! Nikdo nesmí diktovat, koho máme milovat! Beneš je náš, Tito je náš! Taková …