Gillette chtěl odnaučit muže toxické maskulinitě. Zákazníci zareagovali jednoznačně...

03.08.2019 7:20

Společnost Procter & Gamble, největší světový výrobce spotřebního zboží, se propadla do ztráty 5,24 miliardy dolarů. Důvodem je podle všeho odpis hodnoty značky Gillette. Stojí za propadem reklama ze začátku roku, která ukazovala muže v nelichotivém světle? Upozorňovala na ni již ekonomka Markéta Šichtařová.

Gillette chtěl odnaučit muže toxické maskulinitě. Zákazníci zareagovali jednoznačně...
Foto: ReproFoto: ČT
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová v pořadu ČT Hyde park
reklama

Výrobce žiletek Gillette přišel začátkem roku s reklamou, která vzbudila rozruch. Snaží se v ní transformovat vlastní téměř třicet let starý slogan „The best a man can get“ (To nejlepší pro muže) na „The best a man can be“ (Nejlepší muž, jaký může být). Reklamní spot pojednával o maskulinitě a špatném chování mužů vůči ženám a slabším. Značka se vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům toxického mužství.

„Jsem přesvědčená, že tady se marketing Gillette značně utnul. Naprosto neodhadnul rozpoložení svých zákazníků. V podstatě jim vzkázal: ‚Muži, jste nechutná sexistická čuňata. A teď nám navalte své peníze‘,“ uvedla k reklamě ekonomka Markéta Šichtařová.

„Možná si vzpomenete na kauzu Lidl, kdy Lidl nechal z obrázku řeckého ostrova odstranit křesťanské kříže. Mnoho Evropanů to tehdy pobouřilo. Ale marketingově se to dalo tak nějak pochopit. Muslimové by si zboží s křížem nekoupili, křesťané to nějak skousnou a celkově se prodá víc. Dejme tomu. Nesouhlasím s tím sice, ale marketingovou logiku v pozadí chápu. Ale tentokrát to dokonce i postrádá marketingovou logiku. Když vás někdo urazí a vynadá vám za to, že jste muž, budete mu ochotně dávat peníze za jeho zboží? Myslím, že to se z obchodního hlediska silně nepovedlo. A to ani nemluvím o té nebetyčné drzosti, že si nějaká korporace osobuje právo vychovávat lidi. Ode mne se Gillette dočká jedině bojkotu,“ dodala.

Původní text ZDE.

Jak nyní píše server Echo24.cz, firma P&G nyní zaúčtovala odpis hodnoty značky v objemu osmi miliard USD.  „Důvodem byl hlavně vývoj směnných kurzů, růst konkurence za poslední tři roky a pokles trhu s holicími strojky a žiletkami. Spotřebitelé na rozvinutých trzích se totiž méně často holí,“ píše server. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: vef
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Na Blatného praskl podpis. Je to chvilkař? Popírá, zapírá

12:20 Na Blatného praskl podpis. Je to chvilkař? Popírá, zapírá

Premiér Andrej Babiš (ANO) se postavil za nového ministra zdravotnictví Jana Blatného, jehož jméno f…