Sloučit průmysl a dopravu, navrhuje Havlíček. Potřebujeme skutečně prvoligové ministerstvo

14.08.2021 9:15

Vicepremiér ANO, ale také ministr dopravy a ministr průmyslu a obchodu volá po vzniku „superministerstva“ hospodářství, které by hrálo absolutní první ligu v české ekonomice. Expert pro dopravu z opoziční ODS Stanislav Blaha to však vidí zcela jinak.

Sloučit průmysl a dopravu, navrhuje Havlíček. Potřebujeme skutečně prvoligové ministerstvo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Havlíček, místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy

Karel Havlíček začal v Babišově vládě jako ministr dopravy poté, co Babiš ukončil angažmá Marty Novákové. Když potkal stejný osud i ministra dopravy Dana Ťoka, Havlíček převzal i tento resort. A při řízení obou těchto kolosů seznal, že by je bylo možné spojit, a vytvořit tak jedno „superministerstvo“ hospodářství.

„Ta provazba těch hospodářských resortů, průmyslu a dopravy – je obrovská. Je tam celá řada synergických efektů, a když se to řízení dobře uchopí, tak se z toho dá vytvořit jedno skutečně velké, možná říkejme superministerstvo hospodářství. Já si i dovedu představit, že by to v budoucnu takto mohlo fungovat, protože by to prospělo oběma resortům. Nesmírně by posílily, získaly by obrovské množství zdrojů a hrály by skutečně absolutní první ligu v rámci hospodářské politiky,“ prohlásil Havlíček v rozhovoru pro CNN Prima News.

Když nastoupil do vlády, resorty průmyslu a dopravy prý byly jen otloukánci, kteří se mezi sebou hádali o zdroje. Havlíček konstatoval, že se mu to podařilo změnit, a rozhodně by neměl radost, kdyby se Česko mělo vrátit k původnímu stavu.

Obě opoziční koalice, tedy Piráti a Starostové na straně jedné a koalice SPOLU, to je koalice ODS, lidovců a TOP 09, na straně druhé, říkají, že Havlíček svou práci nezvládá. Jako příklad nezvládání práce superministra uvádějí nemalý počet železničních neštěstí a nehod z posledních měsíců a let.

Opozice je přesvědčena, že kdyby se Havlíček na sto procent věnoval např. situaci v dopravě, k neštěstím možná nemuselo dojít.

„Opět se ukazuje to, co jsme tvrdili už od začátku, dopravu nejde řídit na poloviční úvazek. Bohužel už ale nejde jen o zničená auta z tragického stavu českých silnic, ale stále častěji také o zdraví lidí, v poslední době obzvlášť těch, kteří cestují vlakem. Není možné, aby půlministr Havlíček nadále sledoval rostoucí počet nehod na železnici, a tvářil se, že je všechno v pořádku. Proto vyzývám Karla Havlíčka, aby rezignoval na post ministra dopravy, a vyzývám také premiéra Andreje Babiše, aby našel schopnou osobnost, která se bude věnovat resortu dopravy na sto procent,“ konstatoval dopravní expert ODS Stanislav Blaha již v září loňského roku.

Ing. Stanislav Blaha

  • ODS
  • Tento profil není poslancem aktivně využíván
  • poslanec


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Neutíkáte od problému?

Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

22:15 Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

Výskyt černého kašle v ČR dosáhl svého dlouholetého maxima. Vedle zvýšeného výskytu černého kašle se…